بهره مندی بیش از 3 هزار حادثه دیده از خدمات هلال احمر خراسان جنوبی

خبرگزاری شبستان: معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در 6 ماهه اول امسال امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان به3 هزار و 43 حادثه دیده خدمات امدادی ارائه کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمدرضا عارف، معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان جنوبی اظهارداشت: از این تعداد یک هزار و 153نفر در حوادث جاده ای،100نفر در سیل و آبگرفتگی،20 نفر در حوادث کوهستان و 49 نفر در حوادث شهری و امدادرسانی 438 از خدمات حضوری و هزار و 283 نفر نیز از خدمات مناسبتی بهره مند شدند.


وی با اشاره به اینکه امدادگران و نجاتگران داوطلب جمعیت هلال احمر در 6 ماهه اول امسال 493 حادثه طبیعی و غیر طبیعی را پوشش امدادی دادند، گفت: از این تعداد، حوادث جاده ای با 304 فقره بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.


معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان جنوبی افزود: امید آفرینان هلال احمر استان که در 14پایگاه ثابت و 3پایگاه سیار همه روزه آماده خدمت رسانی به مردم و مسافران بودند در این مدت توانستند به وضعیت 2هزار و 352 مصدوم رسیدگی کنند.


وی ادامه داد: از این تعداد مصدوم، 273 نفر برای درمان بیشتر به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شده و هزار و 529 نفر نیز که دارای جراحات سطحی بودند سرپایی درمان شدند.


عارف زاده گفت: فعالیت های امدادی بشردوستانه هلال احمر در این مدت از سوی2 هزار و 397 نفر امدادگر و نجاتگر عضو داوطلب این مجموعه صورت گرفته است که در قالب 587 تیم تخصصی عملیاتی ساماندهی شده به ارائه خدمات امدادی می پرداختند.


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، وی به حوادث جاده ای و غیر جاده ای پوشش داده شده از سوی هلال احمر اشاره کرد و گفت:آمار کل حوادث پوشش داده شده تابستان گذشته، 171 مورد بوده است که این عدد امسال به 214 مورد رسیده است.


عارف زاده تصریح کرد: بخشی از افزایش آمار تصادفات و حوادث استان به لحاظ الحاق طبس به خراسان جنوبی است به گونه ای که از 493 مورد حادثه ی 6 ماهه اول امسال، 90 مورد مربوط به این شهرستان بوده است.


پایان پیام/
 

کد خبر 297508

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha