تعداد موسسات قرآنی ایلام 3 برابر ظرفیت استان است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، گفت: در حال حاضر 57 موسسه قرآن و عترت در استان فعالیت دارد که این مزیان 3 برابر ظرفیت استان براساس جمعیت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، علی گهرسودی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح امروز(8 مهر) در جمع مدیران تعدادی از موسسات فرهنگی قرآن و عترت این استان، اظهار کرد: بر اساس اعلام معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیت استان برای موسسات قرآنی در حد 20 موسسه است.


وی، با بیان اینکه در حال حاضر 57 موسسه قرآنی در استان ایلام فعالیت دارد، افزود: این امر نشان دهنده استقبال گسترده مردم استان از فعالیت های قرآنی و پتانسیل مناسب استان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، تصریج کرد: با این وجود از این به بعد باید در خصوص کیفی سازی فعالیت های موسسات قرآن و عترت تلاش شود و از ظرفیت ها و توانایی های مدیران این موسسات در راستای نشر و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه استفاده کرد.


گهرسودی، با بیان اینکه مدیران موسسات قرآنی باید ظرفیت ها و پتانسیل های خود را مدیریت کنند، ابراز کرد: موسسات قرآنی می توانند با بهره گیری از حمایت های مردمی، دستگاه مختلف و نهادهای خصوصی در راستای توسعه فعالیت ها و اجرای برنامه های مناسب در این عرصه تلاش کنند.


وی، از موسسات قرآن و عترت استان خواست که بر روی با کیفیت کردن هر چه بهتر برنامه های خود تمرکز کنند و با توجه به مقررات و آیین نامه های موجود در راستای کیفی سازی فعالیت های قرآنی در جامعه کوشش کنند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام خاطرنشان کرد: نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در بین نسل جوان امری ضروری و اساسی است و برای نهادینه و عمل کردن به فرهنگ قرآنی، نیازمند توجه ویژه مسئولان و متولیان فرهنگی و قرآنی هستیم.


گفتنی است، در پایان این مراسم مجوز فعالیت 11 موسسه قرآنی جدید در این استان به مدیران موسسات اعطا شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 297849

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha