اعزام 19 هزار نفر دانش آموزان کردستانی به مناطق عملیاتی شمال غرب کشور

خبرگزاری شبستان: مدیر کل آموزش و پرورش کردستان از اعزام 19 هزار نفر از دانش آموزان این استان در قالب مرحله دوم اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی شمال غرب کشور خبر داد.

سالار عرفانی نسب، مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به آغاز مرحله دوم اردوهای راهیان نور دانش آموزی از 13 مهر ماه 92 به خبرنگار شبستان گفت: در مرحله دوم ارودهای راهیان نور پیش بینی می شود حدود 19 هزار نفر از دانش آموزان دختر و پسر سال دوم متوسطه از مناطق عملیاتی بازدید کنند.


وی ادامه داد: دوره دوم اردوی راهیان نور از 13 مهر آغاز و تا 15 اسفند ادامه دارد و دانش آموزان برابر برنامه ریزی به عمل آمده به مناطق عملیاتی جنوب و شمال غرب کشور اعزام و از این مناطق دیدن می کنند.


عرفانی نسب با اشاره به اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی، آشنا نمودن نسل جوان با فلسفه جهاد در راه خدا، ایجاد روحیه ایثار و شهادت و مقابله با جنگ نرم دشمنان از طریق الگو دهی و معرفی جلوه های ایثار و شهادت و در نهایت تبیین عزت، عظمت و اقتدار ملت ایران در مقابل دشمنان را از جمله اهداف این برنامه فرهنگی بر شمرد.


مدیر کل آموزش و پرورش کردستان به برگزاری مرحله اول اردوهای راهیان نور دانش آموزی نیز اشاره کرد و اذعان داشت: در اجرای اردوهای راهیان نور، تاکنون حدود 2 هزار نفر از دانش آموزان استان در قالب این اردوها از مناطق عملیاتی شمال غرب کشور شامل یادمان های دفاع مقدس شهرستانهای مریوان و بانه بازدید کرده اند.

وی با بیان اینکه علاوه بر اعزام اردوهای راهیان نور دانش آموزی به مناطق عملیاتی جنوب کشور بخشی از این دانش آموزان بر اساس سهمیه اعلام شده به مناطق عملیاتی شمال غرب کشور اعزام می شوندف افزود: از تاریخ 26 شهریور ماه 92 تا کنون حدود دو هزار نفر از دانش آموزان با شرکت در اردوهای راهیان نور از مناطق شمال غرب کشور شهرهای مریوان و بانه بازدید کرده اند.


عرفانی نسب، هدف از اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی شمال غرب کشور و داخل استان را آشنایی دانش آموزان با ایثارگری های مردم غیور استان در دفاع از کشور و آرمانهای انقلاب اسلامی و معرفی چهره های برجسته ایثار و شهادت استان عنوان کرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 298063

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha