نقش بانوان مسلمان در اقتصاد بررسی می شود

خبرگزاری شبستان:رییس کمیسیون بانوان اتاق بازرگانی اصفهان گفت:در همایشی با عنوان نخستین بانوی مسلمان حضرت خدیجه(س)، نقش و اثرگذاری بانوان مسلمان در فضای اقتصادی بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، زهرا اخوان نسب، رییس کمیسیون بانوان اتاق بازرگانی اصفهان با بیان این مطلب اظهار داشت: این همایش" 22 مهر" با حضور کارشناسان در اصفهان برگزار می شود.


وی افزود: کسب و کار خانگی بانوان یکی از رویکردهای مهم برای توانمند سازی آنها عرصه اقتصاد جامعه است و از 20 درصد شاغلان کشورهای توسعه یافته در منازل خود به فعالیت اقتصادی می پردازند.


اخوان نسب با اشاره به چهار میلیون دانشجو در سراسر کشور و فارغ التحصیلی آنهار چهار سال گفت: بیش از 60درصد دانشجویان را بانوان تشکیل می دهند و با وجود تلاش و هزینه بسیار برای تحصیل در بخش درآمد زایی سهم آنها بسیار اندک است.


رییس کمیسیون بانوان اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: بانوان در ایران همواره در درآمد و هزینه های خانوارها نقش مهمی ایفا می کنند و باید شرایطی ایجاد شود که از ظرفیت آن ها در جامعه به درستی استفاده شود.


به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اصفهان، وی از همکاری کمیسیون بانوان اتاق بازرگانی با سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان در راستای تقویت مشاغل خانگی خبر داد و گفت: همکاری بخش های مختلف شهر اصفهان در توسعه فعالیت اقتصادی بانوان موثر است.


اخوان نسب، مشکل عمده مشاغل خانگی را بازاریابی محصولات تولید شده دانست و افزود: ایجاد همکاری بین افراد مشغول در مشاغل خانگی می تواند در بازاریابی محصولات کمک کند.

 

پایان پیام/

کد خبر 299871

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha