افشای همکاری پادشاه بحرین با موساد

روزنامه گاردین از افشای اسنادی مبنی بر همکاری اطلاعاتی پادشاه بحرین با رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، روزنامه گاردین در گزارشی با افشای خبر همکاری حمد بن عیسی آل خلیفه ، پادشاه بحرین با سازمان اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی نوشت : ویلیام مونر ، سفیر آمرکا در منامه پس از دیدار خود با پادشاه بحرین در 15 فوریه سال 2005 میلادی در نمابری به واشنگتن نوشت : پادشاه بحرین در حال حاضر دارای روابط امنیتی و اطلاعاتی با سازمان اطلاعات و جاسوسی اسراییل ( موساد ) است .

وی افزود : حمد بن عیسی آل خلیفه برای برقراری روابط دیگر در زمینه های مختلف با صهیونیست ها اعلام آمادگی کرده است.

بر اساس این گزارش ، پادشاه بحرین که به داشتن همکاری های اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی مباهات میکند به وزیر اطلاع رسانی خود تاکید کرده بود تا در بیانیه های رسمی به اسراییل لقب دشمن صهیونیستی را ندهند.

به گفته مونر ، در گفتگوی میان او و پادشاه بحرین که حدود یک ساعت و 30 دقیقه به طول انجامیده بود بحث های زیادی در مورد منازعه میان اسراییل  و فلسطین انجام شد.

در این دیدار پادشاه بحرین ابراز امیدواری کرده بود که فرآیند صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی هر چه زودتر به سرانجام برسد و  دو طرف از دشمنی با یکدیگر دست بردارند.

بنابر گزارش المنار، حمد بن عیسی آل خلیفه در پاسخ به پرسش مونر مبنی بر اینکه " آیا بحرین با پیشنهاد برقراری روابط تجاری با اسراییل موافق خواهد کرد یا خیر ؟ " گفته بود که پس از تشکیل در کشور مستقل در سرزمین های اشغالی از این پیشنهاد استقبال خواهد کرد.

اکنون پس از گذشت چندین سال از این دیدار ارتباط و فرمانبرداری پادشاه بحرین برای مردم این کشور بیش از پیش   آشکار شده است و به همین دلیل است که بحرینی ها با اعتراض های گسترده و مداوم خود خواستار سقوط هر چه سریع تر پادشاه دیکتاتور کشورشان برای رسیدن به آزادی ، دموکراسی و استقلال هستند.

 

کد خبر 30042

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha