برخورددوگانه مجامع حقوق بشر درمورد بحرین باعث ناکارآمدی این سازمان است

الهیان گفت: در حالی که شعار حقوق بشر این کشورها گوش فلک را کرده است مظلومان جهان دیگر امیدی به کارآیی این سازمان‌ در دفاع از حقوق‌شان ندارد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان، زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور امروز سه‌شنبه 23 فروردین خود با اشاره به موج اسلام‌خواهی در منطقه گفت: موج اسلام‌‌خواهی و مقاومت اسلامی در کشورهای خاورمیانه و منطقه هر روز بیش از پیش دامن‌گیر قدرت‌های زور و سلطه‌طلب شد و منافع رژیم صهیونیستی و آمریکا را تهدید می‌کند.

 

وی اظهار کرد: دستپاچگی و نگرانی استکبار جهانی از پس این صحنه پرآشوب مشهود است و پیش‌بینی مقام معظم رهبری مبنی بر ادامه تحولات و پیشرفت اوضاع به نفع اسلام‌گرایان و مردم مسلمان اشاره به این حقیقت دارد.

 

الهیان تصریح کرد: جنایات آل خلیفه و آل سعود، دستگیری و زندانی کردن علمای بحرین، کشتار ناتو و بی‌رحمی و قساوت قذافی حیات این ملت‌ها را تهدید می‌کند اما مجامع حقوق بشری همچنان مهر سکوت بر لب نهاده‌اند و تنها به ابراز نگرانی نسبت به این جنایت‌ها بسنده کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه امروز حقوق بشر با همه شعارهای پر زرق و برق حقیقت ذبح شده است خطاب به بان کی مون گفت: علی‌رغم تلاش جنابعالی در ایفای وظایف قانونی خود در تحقق مقاصد مذکور در ماده یک اساسنامه منشور سازمان ملل متحد به ویژه حفظ صلح و امنیت بین‌المللی متأسفانه بیش از چند ماه از افزایش آلام و نقض حقوق هم‌نوع‌مان در کشورهای یمن، بحرین، لیبی و تونس می‌گذرد و اعمال دهشتناکی که هر وجدان بیدار و انسان آزاده‌ای را متألم می‌کند همچنان استمرار دارد.

 

این عضو فراکسیون زنان مجلس تأکید کرد: برخوردهای دوگانه برخی از ارکان سازمان ملل متحد به ویژه شورای امنیت و شورای حقوق بشر حکایت از این موضوع دارد که علی‌رغم اهداف ترسیم شده در منشور سازمان ملل مدتی است که منفعت‌طلبان با نفوذ خود سازمان ملل را از دست‌یابی به اهداف خود به ویژه حفظ صلح و امنیت بین‌المللی باز داشته است و امروز دیگر اعلامیه جهانی حقوق بشر فقط در میان سایر اسناد بین‌المللی بایگانی شده است.

 

وی بیان کرد: در حالی که شعار حقوق بشر این کشورها گوش فلک را کرده است مظلومان جهان دیگر امیدی به کارآیی این سازمان‌ در دفاع از حقوق‌شان ندارد.

 

الهیان خاطرنشان کرد: پرداختن به موضوع حقوق بشر ایران و صدور قطعنامه علیه ایران بدون توجه به وقایع و حقایق موجود در جمهوری اسلامی ایران و بی‌توجهی به پیشرفت‌های حقوق بشری در ایران و تلاش و رعایت حقوق انسانی که توصیه مؤکد دین مبین اسلام است مصداق بارزی از استانداردهای دوگانه حقوق بشر است.

 

وی گفت: آیا تجربه تلخ توسل به فصل هفت منشور و حملات نظامی به افغانستان و عراق به بهانه حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و کشته شدن هزاران غیر نظامی برای اثبات ناکارآمدی تصمیمات شورای امنیت کافی نیست که بار دیگر بدین‌وسیله و بدون رعایت ضرورت اصل تفکیک افراد نظامی از غیر نظامی و پرهیز از حملات کورکورانه به عنوان اصول مسلم حقوق بشردوستانه حق حیات مردم مظلوم لیبی نقض شده است.

 

الهیان گفت: وقتی که مدعیان حفظ حقوق بشر و حفظ صلح و امنیت بین‌المللی خود ناقض حقوق بشر هستند چه کسی باید پاسخگوی نقض حقوق بنیادین ملت‌های مسلمان باشد بدون شک عزل چنین کشورهایی از شورای امنیت و شورای حقوق بشر شرط مسلم دست‌یابی به صلح و امنیت بین‌المللی است.

 

این نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری یادآور شد: مقام معظم رهبری با تدبیر و هوشمندی و حکمت سال 90 را سال جهاد اقتصادی نامیدند که این تدبیر در شرایط بحران اقتصادی قدرت‌های بزرگ و رشد و شکوفایی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران منجر به جهش بزرگی در روند رشد و شکوفایی اقتصاد کشور خواهد شد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 30513

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha