مردم خراسان جنوبی پیشتاز در پرداخت صدقات/پرداخت 15 میلیارد ریال صدقه

خبرگزاری شبستان: معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مردم استان بیش از میانگین کشوری صدقه می دهند، گفت: در 6 ماهه اول امسال 15 میلیارد ریال صدقه جمع آوری شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، سیدرضا حسینی، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه صدقات به منظور رفع محرومیت و کمک به نیازمندان در راستای عمل به آیات و رویات انجام می شود، اظهار داشت: سرفصل های هزینه صدقات در بحث جهیزیه، مسکن، امور فرهنگی و درمانی نیازمندان، وام کارگشایی، موردی و ابن سیبل است.


وی ادامه داد: در حال حاضر در سطح استان خراسان جنوبی 122 هزار و 752 صندوق صدقات نصب شده است که از این تعداد 8 هزار و 449 صندوق در 6 ماهه اول امسال توزیع و نصب آن انجام گرفته است.


تنها کمیته امداد مجاز به نصب صندوق صدقات در معابر عمومی است

وی بیان کرد: طبق دستورالعمل وزارت کشور تنها کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) می تواند در میادین و معابر عمومی اقدام به نصب صندوق صدقات کند.


معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 65 نفر به طور مستقیم در جمع آوری صدقات مردم با این نهاد همکاری دارند، گفت: معمولا هر 2 ماه این ماموران برای تخلیه های صندوق صدقات؛ به درب منازل مردم مراجعه می کنند که مردم باید برای تحویل صدقات خود از آنها کارت شنایی و حکم ماموریت را دریافت کنند.


مردم خراسان جنوبی بیش از میانگین کشوری صدقه می دهند
وی گفت: در 6 ماهه نخست امسال بیش از 15 میلیارد و 223 میلیون ریال صدقه از سطح استان جمع آوری شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 26 درصدی برخوردار است.


به گزارش روابط عمومی کمیته امداد خراسان جنوبی، حسینی تصریح کرد: در سال 91 هر نفر در کشور 2 هزار و 200 تومان صدقه پرداخت کرده است اما مردم خراسان جنوبی چهار هزار تومان صدقه داده اند که در واقع میزان صدقات پرداختی مردم استان از میانگین کشوری بالاتر است.


وی با تاکید براینکه 141 هزار و 209 نفر در سطح استان مشترک طرح های مختلف امداد از جمله "صدقات، ایتام، اکرام و ..." هستند، افزود: بیرجند، طبس و قاین در بحث پرداخت صدقات در 6 ماهه نخست امسال رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.


پایان پیام/

کد خبر 300600

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha