برنامه جهانی غذا 30 هزار پناهنده در ایران را پوشش می دهد

خبرگزاری شبستان: از بیش از یک میلیون پناهنده دارای برگه تردد در ایران بیش از 30 هزار نفر تحت پوشش برنامه جهانی غذا قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در نشست خبری روز جهانی غذا که با حضور دارا دربندی سخنگوی برنامه جهانی غذا در ایران، نگار گرامی نماینده برنامه جهانی غذا در ایران، مهدی نادعلی مدیرعامل تعاونی هنرمندان و لیلی رشیدی بازیگر سینما و تلویزیون برگزار شد، دربندی درخصوص روز جهانی غذا گفت: غذا رساندن به 100 میلیون انسان در 75 کشور مهمترین دستاورد سازمان جهانی غذا است.

 

وی افزود: ایران جزء 5 کشور برتر دنیا در امر اطلاع رسانی درخصوص گرسنگی است که نشانگر مثمرثمر بودن حمایت رسانه ها از برنامه های سازمان جهانی غذا است.

 

وی خاطرنشان کرد: برنامه روز جهانی غذا امسال در کتابخانه ملی برگزار می شود.

 

دربندی همچنین درخصوص وضعیت تغذیه مردم ایران در نقشه گرسنگی افزود: اگر نقشه گرسنگی رادر دنیا ملاحظه نمایید که در آن نحوه تغذیه در هر کشوری با رنگ مشخص شده است خوشبختانه ایران جزو کشورهایی است که از نظر جایگاه با کشورهای توسعه یافته برابر است.

 

نگار گرامی نماینده برنامه جهانی غذا خاطرنشان کرد: رسالت برنامه جهانی غذا مبارزه با گرسنگی است و در این راه ابزار ما غذاست و سعی می کنیم که فقر شدید و گرسنگی را از بین ببریم.

 

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ایران در حال حاضر از نظر تغذیه در وضعیت مناسبی است و در ایران سوء تغذیه وجود دارد ولی این میزان به نحوی نیست که نیازمند کمک جهانی باشد.

 

گرامی با بیان اینکه پناهندگان افغانی و عراقی حاضر در اردوگاههای ایران شامل برنامه جهانی غذا می شوند، بیان کرد: در حال حاضر 30 هزار نفر پناهنده عراقی و افغانی مقیم در 19 مهمانشهر که در 13 استان کشور هستند از برنامه سازمان جهانی غذا بهره می برند.

 

وی افزود: این سازمان همچنین برای تشویق خانواده های حاضر در اردوگاهها، خانواده هایی که دختران خود را به مدارس مستقر دراردوگاه می فرستند هر ماه 3 بطری روغن خوراکی اهدا می نماید تا خانواده ها با تحصیل دختران خود موافقت کنند.

 

وی افزود: از 30 هزار نفری که تحت حمایت برنامه جهانی غذا قرار دارند 8 هزار نفر منحصراً از غذای ما استفاده می کنند و هیچ گونه حمایت و برنامه غذایی دیگری برای آنها وجود ندارد.

 

وی درخصوص برنامه روز جهانی غذا گفت: امسال در روز 21 مهر مراسم روز جهانی غذا با رونمایی از تمبر یادبود، معرفی یاران برنامه جهانی غذا و تقدیر از فعالین این حوزه برگزار می شود.

 

همچنین در ادامه نادعلی مدیرعامل تعاونی هنرمندان، با بیان اینکه قصد داریم با استفاده از ابزارهای هنری، یک نهضت فرهنگی در ریشه کن کردن فقر داشته باشیم خاطرنشان کرد: 30 نفر از چهره های فرهنگی در روز 21 مهرماه به عنوان یاوران غذا معرفی می شوند.

 

لیلی رشیدی نیز در این جلسه با بیان اینکه همیشه در ایران هنرمندان در روزهای سخت در کنار مردم بوده اند خاطرنشان کرد: من از تمامی هنرمندان می خواهم تا در کنار برنامه جهانی غذا باشند، چرا که به نظرم وظیفه هنرمند است تا دین خود را به جامعه ادا نماید و امیدوارم به روزی برسیم که هیچ گرسنه ای در ایران و سایر نقاط دنیا وجود نداشته باشد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 300835

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha