10 هنرمند به عنوان سفیران برنامه جهانی غذای سازمان ملل معرفی می شوند

خبرگزاری شبستان: با معرفی 10 هنرمند به عنوان سفیران مبارزه با گرسنگی ویژه برنامه های روز جهانی غذا با اجرای گروه موسیقی رستاک 21 مهر در کتابخانه ملی جمهوری اسلامی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، نشست خبری روز جهانی غذا در ایران صبح امروز سه شنبه 16 مهر با حضور دارا دربندی، سخنگوی برنامه جهانی غذا در ایران، نگار گرامی، نماینده برنامه جهانی غذا در ایران، مهدی نادعلی، مدیرعامل تعاونی هنرمندان و لیلی رشیدی بازیگر و هنرمند ایرانی در سالن کنفرانس دفتر سازمان ملل در تهران برگزار شد.

 

 

مهدی نادعلی: هنر ایران به  مفاهیم بشر دوستانه توجه دارد

 

مهدی نادعلی، مدیرعامل تعاونی هنرمندان در این نشست گفت: خیلی خوب نیست در روزی مرتب از گرسنگی حرف بزنیم که انسان مدرن ادعای زیادی در کشف علوم نوین و پیشرفت دارد و عده ای هم با فقر و گرسنگی و با این آسیب اجتماعی دست و پنجه نرم می کنند.

 

وی افزود: این سئوال مطرح می شود که هنر چه ارتباطی می تواند با wfp داشته باشد؟ از آنجا که هنر از ابزارهای تاثیرگذار است می تواند در این راستا نقش مهمی داشته باشد، هنر ایران به دلیل ظرفیتی که دارد امروز جزو هنرهای متعالی در دنیا شناخته می شود، هنر ایران نه تنها در داخل بلکه در دنیا نیز تاثیر خود را گذاشته است، ما می خواهیم از یک ابزار فرهنگی یک نهضتی را در ریشه کنی گرسنگی برپا کنیم.

 

نادعلی خاطرنشان کرد: در برنامه ای که در روز 21 مهر دفتر برنامه جهانی غذایی برگزار می کند، 30 نفر از هنرمندان و چهره ها و مشاهیر هنری حضور دارند تا در کنار برنامه جهانی غذایی  برای ریشه کنی و رفع معضل گرسنگی کمک کنند.

 

نادعلی درباره اسامی هنرمندان شرکت کننده در برنامه جهانی غذایی گفت: اسامی هنرمندان شرکت کننده در برنامه جهانی غذا در همان روز اعلام می شود، این افراد از تمامی گروههای هنری از هنرهای تجسمی، نمایشی، ادبیات، سینما، موسیقی هستند که از طریق این عملکرد و نوع میزان محبوبیتشان به مردم معرفی می شوند.

 

 نادعلی همچنین اظهار داشت: سینمای ما به عنوان سینمای مفهوم گرا در جهان شناخته شده است و اندیشه های بشردوستانه هنر ایران موردتوجه افکار عمومی دنیاست. هنر ایران به مفاهیم بشردوستانه ای مثل کودکان جنگ و ... توجه ویژه داشته است.

 

مدیرعامل تعاونی هنرمندان افزود: روز 21 مهر سفیران هنرمند آغازگر یک نهضت بزرگی در ریشه کنی گرسنگی در جهان هستند.

 

لیلی رشیدی: حضور هنرمندان در برنامه مبارزه با گرسنگی ادای دین به مردم است

 

در ادامه لیلی رشیدی، بازیگر سینما و تلویزیون در سخنانی گفت: امروز قرار بود در این نشست خانم رهنما حضور داشته باشد که این افتخار نصیب من شد، دیدن این فیلم و کلیپ نشان می دهد که دنیا غم انگیز است و چقدر احتیاج به ما دارد که غم و گرسنگی را از بین ببریم.

 

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان ایرانی ثابت کردند در سخت ترین شرایط در کنار مردم هستند. در زمانی که وقایعی مثل سیل، زلزله رخ داد در کنار مردم بودند زیرا هنرمندان این حضور را ادای دینی به مردم می دانند.

 

لیلی رشیدی اظهار داشت: الان هم باید هنرمندان ایران در کنار برنامه جهانی غذا باشند و این روز را به مردم نشان دهند.

 

این هنرمند تصریح کرد: خوشحالم که ایران جزو 5 کشور است که در زمینه مبارزه با گرسنگی فعالیت می کند. امیدوارم هیچ کودک گرسنه ای در جهان نباشد، مخصوصاً به بچه های افغانی باید کمک شود، بچه های ایرانی خیلی  نیاز به کمک ندارند. به بچه های افغانی کمک نمی شود. من این را به خاطر اتفاقی که چند روز پیش برای یک کودک افغان افتاده می گویم.

 

لیلی رشیدی نیز گفت: هنرمند یک وظیفه اش این است که در فیلم، سینما، تئاتر، نقاشی و غیره ایفای نقش کند اما یک وظیفه دیگرش حضور هنرمند در کنار مردم در مواقعی مثل بروز سیل، زلزله، جنگ است، یک زمانی هم می تواند برای مبارزه با گرسنگی در دنیا که مشکل دنباله دارای است و دیر ریشه کن می شود باید در کنار مردم باشد و به آنها آگاهی بدهد، حضور هنرمند در برنامه های این چنینی باعث آشنایی مردم با آن و همچنین دنبال کردن برنامه از سویی انها می شود.

 

دارا دربندی: رسنه ها ابزار حمایتی برنامه جهانی غذا هستند

 

در این برنامه دارا دربندی، سخنگوی برنامه جهانی غذا در ایران، رسانه ها را یکی از ابزارهای حمایتی برنامه جهانی غذایی در ایران خواند و گفت: ایران یکی از 5 کشور مطرح در زمینه مبارزه با گرسنگی در میان 79 کشور است.

 

نگار گرامی: 10 هنرمند به عنوان سفیر مبارزه با گرسنگی معرفی می شوند

 

نگار گرامی، نماینده برنامه جهانی غذا در ایران در این نشست با ابراز رضایت از حضور فعال ایران در این برنامه گفت:  داشت: امسال همزمان با روز جهانی غذا در 16 اکتبر که مصادف با عید قربان است، برنامه جهانی غذا ویژه برنامه هایی دارد و در همین راستا یاران برنامه جهانی غذا معرفی می شوند.

 

وی رسانه ها را ابزاری تاثیر گذار در جهت آگاهی بخشی برای مبارزه با گرسنگی خواند و گفت: در ویژه برنامه جهانی غذا از یاران برنامه تقدیر می شود. گروه رستاک که به موسیقی اقوام ایرانی می پردازد  هم صدا با ما در مبارزه با گرسنگی  به اجرای برنامه می پردازد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 300851

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha