رسانه ها ظرفیت خوبی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف هستند

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج با اشاره به جایگاه رسانه های در تنویر افکار عمومی در جامعه، گفت: رسانه ها ظرفیت خوبی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، حمیدرضا گوهری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج، امروز(16مهر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج، گفت: برگزاری کلاس‌های قرائت قرآن و احکام هم‌مانند گذشته علاوه بر مساجد در منازل از جمله مهم‌ترین مسائل در حل و فصل بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی می شود.


وی به تغییرات رخ داده شده در لباس های محلی اشاره و تصریح کرد: متاسفانه پارچه لباس‌های محلی نازک‌تر شده و مدل‌های دوخت آن نیز آمیخته‌ای از مدل‌های غربی شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج با تاکیر بر اینکه برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید از ظرفیت رسانه‌ها هم به خوبی بهره برداری کرد، اظهار داشت: برای تبلیغات در رابطه با مسائل فرهنگی و بیان گفته‌های بزرگان دین می‌توان از ظرفیت نشریات محلی و خبرگزاری‌ها استفاده شود.
 

وی بر برگزاری نمایشگاه های مد ولباس تاکید کرد و بیان داشت: یکی از ضروریات کنونی برپایی نمایشگاه‌های مد و لباس به صورت فصلی در استان است تا مردم به ویژه نسل جوان با مدل واقعی و مناسب لباس‌های محل خود آشنا شوند.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها را از موثرترین نهادها در رواج مسائل فرهنگی ذکر کرد و اظهارداشت: وظیفه معلمان و اساتید فقط تدریس دروس محول شده به آنها نیست بلکه باید چند دقیقه از وقت کلاس را هم به مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه اختصاص دهند.


گوهری ادامه داد: سخنان معلمان و نحوه رفتار آنها بر دانش‌آموزان بسیار تاثیرگذار است و این قشر همواره الگوی نسل جوان و نوجوان بوده و هستند لذا باید در نوع کلام و بیانشان بسیار دقت کنند.


وی خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت برای معلمان و مربیان در خصوص تشریح مسائل فرهنگی و خانوادگی شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 300852

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha