اعزام بیش از 2هزار دانش آموز کاشانی به اردوهای راهیان نور

خبرگزاری شبستان:رئیس اداره آموزش و پرورش کاشان از اعزام دو هزار و 200 نفر از دانش آموزان دختر و پسر این شهرستان طی ماه های آبان و آذر در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب خبر داد.

حسین حنطه ای، رئیس اداره آموزش و پرورش کاشان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: دانش آموزان کاشانی طی سه روز سفر در قالب این اردوها از مناطق جنگی دهلاویه، طلائیه، شلمچه، اروند کنار و هویزه بازدید می کنند.


وی تصریح کرد: این دوره از اردوها، با شعار "از مدرسه تا مدرسه" برای دانش آموزان سال های دوم نظری و سوم رشته های فنی و حرفه ای برگزار می شود.


به گفته وی، براساس برنامه ریزی پیش بینی شده یک هزار و 100 نفر از دانش آموزان پسر "4 لعایت 6 آبان" و به همین تعداد دانش آموزان دختر نیز "16 لغایت 18آذر" برای بازدید از مناطق جنگی جنوب اعزام می شوند.


رئیس اداره آموزش و پرورش کاشان، پوشش بیمه ای تمام دانش آموزان شرکت کننده در این اردوها را یادآورشد و گفت: دانش آموزان به صورت داوطلبانه و با رضایت والدینشان در این اردوها شرکت می کنند.


حنطه ای برگزاری اردوهای راهیان نور را از راهکارهای فرهنگی موثر و سازنده در مبارزه با جنگ نرم استکبار جهانی و روشنگری نسل جوان به عنوان امیدهای آینده کشور دانست و گفت:زنده نگهداشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ دفاع مقدس به قشر دانش آموزی جامعه از دیگر نتایج مثبت و ارزنده این اردوهاست.
 

وی افزود:زمینه آشنایی و ارتقای نگرش دانش آموزان با ارزش های اسلامی و حماسه آفرینی های رزمندگان در طول  8سال دفاع مقدس با برگزاری اردوهای راهیان نور فراهم می شود.

 

وی گفت: این اردوهای معنوی و زیارت سرزمین نور عامل مهمی در ایجاد تغییرات بنیادین در رفتارهای دانش آموزان و سوق به سمت ارزش های اسلامی و الهی به شمار می رود.

 

پایان پیام/

کد خبر 301165

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha