رسانه ها از ارکان تحقق دمکراسی جامعه هستند

خبرگزاری شبستان: استاندار کهگیلویه وبویراحمد، رسانه ها را یکی از ارکان تحقق دمکراسی جامعه دانست و افزود: شفاف سازی زوایای تاریک قدرت وظیفه رسانه هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سید موسی خادمی، استاندار کهگیلویه وبویراحمد، ظهر امروز(17مهر) در نشست هم اندیشی با خبرنگاران رسانه های این استان، معیار سنجش اعمال مدیران استان را هم سویی آنها با روند توسعه استان عنوان کرد و اظهار داشت: هر حرکت و عملی که نتوان آن را به توسعه استان مربوط کرد یا مانعی برسر راه توسعه استان باشد، مردود و اشتباه است.

 

وی سیاسی بازی و پرداختن به بحث های سیاسی برمبنای قوم و قبیله گرایی را یکی از مهم ترین دلایل عدم توسعه استان دانست و به خبرنگاران توصیه کرد با بها ندادن به سیاسی بازی و حرکت های سیاسی باعث کمرنگ شدن آنها شوند؛ زیرا با بها ندادن است که این موانع توسعه استان حذف می شوند.

 

خادمی گفت: رسانه ها رابط میان حاکمیت و مردم هستند که از یک سو وکالت مردم را به عهده دارند و از سوی دیگر سیاست های دولت و حاکمیت را به مردم منتقل می کنند.

 

این مسئول افزود: خبرنگاران و رسانه ها می بایست به نحوی عمل کنند که حق طرفین رعایت شود.

 

خادمی، آشنا کردن مردم به حقوق خودشان را یکی از وظایف رسانه ها عنوان کرد و گفت: بسیاری از مردم به حقوق حقه خویش آگاه نیستند و راه پیگیری نیازها و مشکلات خود را نمی دانند که رسانه ها می توانند در این مسیر به آنها یاری رسانند.

 

وی افزود: ایجاد سازگاری و هم زیستی میان نقد و توسعه و تقویت رابطه میان این دو یکی دیگر از وظایف رسانه هاست؛ زیرا نقد سازنده و به دور از تخریب، به توسعه کمک می کند.

 

شفاف سازی زوایای تاریک قدرت وظیفه رسانه هاست

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه به درستی در دولت های مدرن، رسانه ها را یکی از ارکان تحقق دمکراسی دانسته اند، در این خصوص گفت: دو ویژگی اساسی دولت های مدرن یعنی پاسخگویی به مردم به عنوان عالی ترین ناظر و شفافیت با وجود و حضور مطبوعات متجلی می شود.

 

وی افزود: قدرت بنا به ویژگی ذاتی اش، زوایای تاریکی دارد که گاهی همین زوایا موجب ایجاد مشکلاتی به ویژه برای مردم می شود و وظیفه احزاب و مطبوعات، شفافیت سازی و ایجاد نقاط روشن در جهت و با هدف ایجاد وضعیت مطلوب و رفع تاریکی هاست.

 

 خادمی با بیان اینکه در مدل مدیریت استانی، مطبوعات عوامل تجلی مردم سالاری دینی است، به رشد رسانه های استان طی چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: بدون شک استعدادهای فرزندان استان و پشتکار آنها موجب گرایش آنها به سمت عرصه خبررسانی شده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 301371

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha