بیداری اسلامی به روایت فیلسوف فرانسوی

مبارزه برای رسیدن به دموکراسی در کشورهای عربی زمینه‌ای را فراهم کرد که گویا در آن تمامی کره زمین در مسیر رسیدن به تعادل و عدالت قرار گرفته است.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، مانوئل دیگوئز، فیلسوف بزرگ فرانسوی در یک مصاحبه به تحلیل انقلاب عربی و ارتباط آن با تقویت اسلام در اروپا پرداخت.

 

 

دیگوئز در این مصاحبه ابراز کرد: مبارزه برای رسیدن به دموکراسی و آزادی در کشورهای عربی زمینه‌ای است که گویا کل کره زمین را در مسیر رسیدن به عدالت و یکرنگی قرار می‌دهد چرا که این انقلاب‌های پرژکتورهای کاشفی بر تاریکی‌های حاکم بر جهان روشن کرده است.

 

این جنبش‌های مردمی همه انواع استبدادها را زیر سؤال برده و همچون روز محشر وجدان خفته انسان‌ها را بیدا کرده است.

 

گرچه خون‌های ریخته شده نمی‌تواند به تنهایی بهشت را برای مردم جهان به ارمغان آورد اما این شیوه مبارزه جمعی کلید اصلی رهایی است.

 

به گفته وی راز این حرکت عظیم را تنها کسانی می‌فهمند که در طول تاریخ تجربه پیروزی مردمی علیه دیکتاتورهای مسلح به آزمایشگاه‌های پیشرفته اتمی و سلاح‌های کشتارجمعی را بارها مرور کرده باشند. در این‌جاست که می‌توان نبوغ اسلام در رسوخ به تفکر غرب و شکست سکوت نابخردانه را درک کرد.

 

دیگوئز در ادامه اذعان کرد: همواره دانستیم که از آغاز خلقت بشر همواره علم عاجز از درک همه مسایل بوده و چه بسا پیشروی علمی هرچه بیشتر آبستن سؤالات بی‌شماری شده است.

 

موضوع اسلام و دنیای غرب نیز دو مسئله‌ای است که غرب همواره خواسته با دادن استدلال‌های علمی آن را نفی کند اما به قدری در رسیدن به این هدف ناتوان بوده که امروز می‌بینیم خود اسلامی عربی در جهان به سرعت بر اروپا تأثیر خود را گذاشت.

 

دیگوئز یادآور شد: انقلاب اسلامی کشورهای عربی برای همیشه سیاست‌های اروپایی را تحت تأثیر قرار داد.

 

اسلام با هوشیارسازی ذهن مردم غرب فاصله آن را از دولت‌ها دورتر می‌کند و سیاست اروپایی را در هوشیاری و آگاهی اسرارآمیز اسلام نابود می‌کند.

 

در حالی که اروپا شاهد مغروق شدن خود در اسلام کشورهای مسلمانی است که تا پیش از این آنها را مورد تمسخر قرار می‌داد.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اروپا با پیشروی علیه دنیای اسلام جاهل به این حقیقت است که در واقع برای بسیاری از باورهای دیرینه خود پا می‌گذارد.

 

بهار انقلاب‌های عرب منطق‌گرایی جهان را زیر و رو کرد، وقتی که قدرت اسرارآمیز اسلام تعادل ساختگی میان ادیان را که دولت‌ها آن را ترسیم کرده‌اند، برهم ریخت.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 30302

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha