ملل اسلامی با الهام گرفتن از انقلاب ایران و رجوع به قرآن پیروز می شوند

حسینی با اشاره به تاکیدات صریح قرآن بر رهایی از استبداد حکام ظالم گفت: امید است کشورهای اسلامی با الهام گرفتن از روش انقلاب ایران که بازگشت به قرآن بود به پیروزی حقیقی دست یابند.

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تاثیر فعالیت های قرآنی بر بیداری شکل گرفته در کشورهای اسلامی به خبرنگار شبستان گفت: انقلاب ایران با شعار بازگشت به قرآن به پیروزی رسید این امر یعنی هنگامی که قرآن و آموزه های ناب آن مبنای عمل مردم قرار بگیرد پیروزی مسلمانان قطعی است.

وی عمل به آموزه های قرآن را بسترساز جنبش های آزادی خواهانه اسلامی دانست و اظهارکرد: تاکیدات صریح قرآن به رهایی از ذلت و خواری و دفع ظلم و ستم استبداد داخلی و استعمار خارجی مهمترین سازوکار انگیزشی برای مقابله با دولت های خودکامه و مستبد حاکم بر کشورهای اسلامی است.

حسینی با بیان این مطلب که خداوند در قرآن ذلت مسلمانان را جایز نمی داند، تصریح کرد: همانگونه که خداوند خود و رسول(ص) را عزیز می داند مومنان را نیر عزت مند خوانده و بر عدم تسلط کفار بر مومنان و مسلمانان تاکید می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاکیدات صریح قرآن بر نبرد حق علیه باطل بیان کرد: رهایی از ظلم و ستم طاغوت های زمانه و برخورداری از استقلال و آزادی حقیقی از فرامین صریح مصحف شریف است که همسو با آن باید جوامع اسلامی برای رهایی از استکبارگران زمانه وجهه همت خود را بکار بندند. 

وی خاطرنشان کرد: امید است همانگونه که در ایران با پیروزی انقلاب اسلامی نظام ظلم و سلطه استبداد و استعمار برچیده شد در دیگر کشورهای اسلامی نیز با الهام گرفتن از آموزه های انقلاب این مهم تحقق یابد.

پایان پیام/

 

کد خبر 28471

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha