بیداری کشورهای اسلامی نشأت گرفته از فرهنگ اسلام است

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین، گفت: بیداری کشورهای اسلامی نشأت گرفته از فرهنگ اسلام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام فرید مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین، در مراسم افتتاح نمایشگاه فرهنگی، هنری نماز که با شرکت واحدهای منطقه 12در دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان برگزار شد، گفت: جهان اسلام از مبانی غنی فرهنگی برخوردار است و بیداری کشورهای اطراف از قبیل مصر و تونس تاثیر گرفته از فرهنگ اسلامی و در راس این حرکت الهام گرفته از فرهنگ غنی نماز است.


مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین، افزود: تمام مسئولان جامعه و به خصوص متولیان فرهنگی با راهبردی و کاربردی کردن فرهنگ اقامه نماز در جامعه مرعوب هجمه های دشمنان نشده و حتی در جهان پیشرو خواهند بود همان طور که تحولات اخیر خاورمیانه با تاثیر پذیری از فرهنگ نماز در راستای حرکت های انقلابیشان صورت گرفته است.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان، وی با شمردن خصوصیات اقامه کنندگان نماز، گفت: اولین وظیفه ای که خداوند متعال در قرآن از حاکمان اسلامی درخواست می کند برپایی نماز است زیرا جامعه اسلامی ساماندهی شده و از افتادن جامعه در منکرات و معضلات اجتماعی جلوگیری می کند و معصومین (ع) روایاتی فراوانی در این زمینه دارند و تاکیدات فراوانی بر اقامه نماز شده است.


حجت الاسلام فرید، اشاعه فرهنگ نماز در کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: گام های بزرگی در زمینه فرهنگ نماز در کشور صورت گرفته اما بسنده کردن به آنها کافی نیست زیرا دشمن با تمام توان برای خنثی سازی این فرهنگ تلاش کرده و جهان تشییع به لحاظ برخورداری از پتانسیل بالا باید در مقابل این هجمه ها ایستاده و در عرصه فرهنگی باید تلاش مضاعفی صورت گیرد.


پایان پیام/

کد خبر 27062

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha