دعای عرفه دوره عرفان اسلامی است/دلیل نامگذاری عرفه

خبرگزاری شبستان: یکی از مراجع عظام تقلید قم گفت: دعای عرفه یک دوره عرفان اسلامی کامل است و این دعا تمام مفاهیم مربوط به خداشناسی، نبوت، امامت، ولایت و سیر و سلوک به سمت خدا را داراست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز (23 مهر) در پایان درس خارج فقه خود در مسجد اعظم به فرارسیدن روز عرفه اشاره کرد و گفت: روز عرفه روز بسیار مهمی است و در برخی روایات این روز را عید نامیده‌اند.
 

وی افزود: در خصوص سرزمین عرفات و روز عرفه روایات عجیبی وجود دارد و از این روایات اینگونه استفاده می‌شود که در آن سرزمین مقدس گناهان انسان‌ها آمرزیده شده و دارای جایگاه بسیاری است.
 

این مرجع تقلید افزود: ما نیز باید قدر خودمان را دانسته و با قرائت دعای عرفه به درگاه خداوند روی آورده و به راز و نیاز بپردازیم، زیرا این روز یکی از روزهای بخشش گناه است.
 

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: دعای عرفه یک دوره عرفان اسلامی کامل است و این دعا تمام مفاهیم مربوط به خداشناسی، نبوت، امامت، ولایت و سیر و سلوک به سمت خدا را داراست.
 

وی با اشاره به قرائت دعا توسط شیعیان عنوان داشت: شیعیان بیشترین حجم دعا را در میان پیروان سایر مذاهب و ادیان دارند و این را می‌توان نمونه‌ای از حقانیت اهل‌بیت(ع) دانست.
 

این مرجع تقلید با اشاره به تاریخ و دلیل نامگذاری عرفه گفت: در لغت عرف به معنای بوی خوش است و به دلیل دعاهایی که در این روز خوانده می‌شود، این روز را به عنوان عرفه نامیده‌اند زیرا بوی خوشی از نظر معنوی دارد.
 

آیت‌الله مکارم‌شیرازی افزود: همچنین گروهی بر این عقیده هستند که مردم در هنگام دعا به گناهان خود اعتراف می‌کنند و طلب آمرزش دارند به همین دلیل آنجا را عرفات نامیده‌اند که باید در این روز از گناهان خود توبه کنیم.
 

وی تصریح کرد: باید با همه توان در این روز به راز و نیاز پرداخته و این روز مهم را از دست ندهیم زیرا ارزش‌های بسیاری دارد.
پایان پیام/

کد خبر 303413

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha