رسانه ها اخلاق را در حوزه ورزش مطالبه کنند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: اخلاق و ارتقای شاخص فرهنگی در ورزش باید به عنوان موضوع دائمی و مطالبه رسانه ها باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، محسن حق شناس پیش از ظهر امروز (27 مهر) در همایش بزرگ خانواده تربیت بدنی که در سالن شهید رجایی قزوین برگزار شد، بیان کرد: تربیت بدنی از اهمیت بالایی برخوردار است و ماهیت تربیت بدنی در ایران، پهلوان پروری بوده و در ایران بنا بر تربیت رادمردان بوده است.
 

وی ادامه داد: پهلوان به کسی گفته می شود که تنومند و با معرفت باشد و خوشبختانه دهه ولایت و هفته تربیت بدنی با یکدیگر تقارن یافته است و بر اساس فرموده پیامبر گرامی اسلام حضرت علی (ع) جوان مرد امت بود.
 

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین اضافه کرد: از محصولات اصلی تربیت بدنی این است که سعه صدر در فرد ایجاد می کند تا بتوان موضوعات را کنترل کرد و در عالم نیز پهلوان های این چنینی بسیار داشتیم.
 

وی عنوان کرد: در حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) آمده است که خداوند بنده قوی اش را دوست دارد و این حدیث به این معنا است که اگر انسان عبد شد، سپس قوی شده و این چنین شخصیتی ارزشمند است.
 

حق شناس با اشاره به نقش مربیان تربیت بدنی تصریح کرد: شاه کلید تربیت دست مربیان ورزشی است چراکه دانش آموزان با تمام وجود در خدمت مربیان ورزشی هستند و اگر متصف به ادب و آداب باشند، فرزندانی که از زیر دست اینها خارج می شوند نیز اخلاق محور خواهند بود.
 

وی تأکید کرد: امروز از 14 مربی تربیت بدنی برتر در استان تقدیر می شود که علاوه بر مدارج جهانی و بین المللی که دارند به اخلاق نیز متصف هستند و امتیاز افراد انتخاب شده بسیار به هم نزدیک است و انتخاب در این بخش کار سختی بود و امیدواریم اگر خطایی در این حوزه صورت گرفته ما را بخشیده ولی سعی شده در انتخاب ها عدالت رعایت شود.
 

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین به نقش رسانه ها در ارتقای شاخص فرهنگی در حوزه ورزش اشاره کرد و گفت: رسانه ها نقش مهمی در جامعه دارند و اخلاق و ارتقای شاخص فرهنگی در ورزش باید به عنوان موضوع دائمی و مطالبه آنها باشد تا شاهد رشد بیشتر سجایای اخلاقی در کشور باشیم.
 

وی تأکید کرد: امیدواریم اخلاق و معنویت بیش از پیش در حوزه ورزش ارتقا یابد.
 

پایان پیام/

کد خبر 303901

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha