مشاوره اساسی ترین بحث در تعلیم و تربیت اسلامی است

خبرگزاری شبستان:رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل انجام مشاوره ومشورت را اساسی ترین بحث تعلیم وتربیت دینی واسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان اردبیل،محمود مشکی رئیس اداره مشاوره ازحوزه معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل شامگاه امروز (28مهر)در نشست صمیمی با تعدادی از خبرنگاران خبرگزاری فعال استان اردبیل گفت: با توجه به آیات وروایات معتبر اسلامی برای ایجاد بستر مناسب در حوزه تعلیم وتربیت دینی مشاوره ومشورت اساسی ترین بحث است که برماست که این علم را از غربت در آورده و در راستای بومی سازی آن از فرهنگ غنی وجامع دین مبین اسلام استفاده کرده ورا ه حل مناسب جوئیم .


وی رویکرد جدید سند تحول بنیادین در کشور را راه بهتر زندگی کردن در جریان رساندن انسان به حیات طیبه عنوان کرد.


مشکی از نام گذاری 30الی 24مهر ماه به عنوان هفته بهداشت وروان وزارت آموزش وپرورش با عناوین روزشماربه ترتیب از روز اول تا هفتم؛سلامت روان ورشد کارآمدی در دانش آموزان،سلامت روان وشبکه حمایتی در خانواده،سلامت روان وتکریم سالمندان،سلامت روان ومشاورمدرسه،سلامت روان ودانش آموزان پر نشاط ،سلامت روان ورشد شایستگی های روانشناختی در دانش آموزان ووسلامت روان ومسیرصحیح زندگی تحصیلی وشغلی دانش آموزان خبرداد.


وی همچنین شعار سالتحصیلی جدید را ارتقاءعلمی وتربیت دینی با همگرایی خانه ومدرسه اعلام کرد.


رئیس اداره مشاوره ازحوزه معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل درپایان سخنان خود ، خاطرنشان کرد: ما در بحث مشاوره در کنار مشورت وهمفکری با دانش آموزان نظرات وپیشنهادات والدین آنها را هم مد نظر قرار می دهیم واین هفته که به عنوان هفته پیوند اولیاء ومربیان نام گرفته است ،لذا؛اجرای برنامه های خود را توأما برای اولیاء ودانش آموزان پیش بینی کرده ایم .


گفتنی است: ارائه مشاوره در سطح مدارس استان اردبیل برای هر 14 نفردانش آموزیک ساعت پیش بینی شده است که در برخی مدارس مناطق مختلف استان ممکن است برای هر 1 نفر دانش آموز زمان ارائه مشاوره تا یک ساعت هم باشد.

 


پایان پیام/
 

کد خبر 304501

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha