عمل به قرآن بیماری های روانی را ریشه کن می کند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه تبریز گفت: عمل به آیات قرآن، ازدواج به هنگام، صله رحم، اقامه نماز و امید به پرودگار بسیاری از بیماری های روانی در جامعه را ریشه کن می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز در دیدار مدیران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه برخی بیماری های روانی در جامعه به دلیل مسایل اقتصادی و مشکلات اجتماعی بوجود می آید، خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن از اعتقاداتی نظیر معاد، وحدانیت و قدرت خداوند و دوری از آموزه های دینی بیش از هر چیز در بروز این مشکلات موثر است.


امام جمعه تبریز، تاکید کرد: با عمل به آیات قرآن، ازدواج به هنگام، آسان و بادوام، دوری از سوء ظن، صله رحم، احترام به حقوق خانواده، اقامه نماز و امید به پرودگار می توان بسیاری از بیماری های روانی در جامعه را ریشه کن کرد.


عضو مجلس خبرگان رهبری، آیات قرآن را سرشار از مطالب روانشناختی عنوان کرد و گفت: امروز متاسفانه تقویت باورها و آموزه های دینی در حاشیه قرار گرفته است و پزشکان برای درمان مشکلات روانی بیماران، قرص ها و داروهای شیمیایی را تجویز می کنند، در صورتی که می توان با پناه بردن به آیات قرآن، به مداوای این بیماری پرداخت.


امام جمعه تبریز عنوان کرد: پیشگیری و درمان مشکلات روانی در جامعه با تقویت باورهای دینی امکان پذیر و عوامل تاثیر گذار در بیماری های روانی از جمله مشکلات اقتصادی و اجتماعی با همکاری بین بخشی قابل رفع است.


پایان پیام/
 

کد خبر 304916

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha