اهدای 454 سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد خراسان جنوبی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی از اهدای 454 سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، سید جواد رضوی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی، شب گذشته (29مهر) در جشن ازدواج 50 نوعروس تحت پوشش این نهاد، اظهار داشت: کمک به تأمین جهیزیه دختران تحت پوشش، پرداخت کمک هزینه ازدواج فرزندان ذکور خانوارهای تحت پوشش، پرداخت کمک هزینه ازدواج مجدد زنان بی‌سرپرست، کمک به تأمین هزینه برگزاری مراسم ازدواج از جمله حمایت های کمیته امداد در راستای ترویج فرهنگ ازدواج و خودکفایی افراد تحت حمایت این نهاد است.


وی با بیان اینکه در دهه ولایت 150 سری جهیزیه به ارزش 150 میلیون تومان به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد در استان اعطا می شود، افزود: 50 سری از این جهیزیه، با همکاری بانک کشاورزی تهیه شده و همچنین تعداد 100 سری از این جهیزیه از محل اعتبارات امداد تهیه شده است.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر 500 نوعروس تحت پوشش این نهاد در نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری جهیزیه این تعداد نوعروس تامین و تحویل شود.


رضوی نرخ طلاق در بین زوج های تحت پوش کمیته امداد را کمتر از یک درصد ذکر کرد و ادامه داد: برای تمامی زوج های تحت پوشش این نهاد دورههای آموزشی و مشاورههای فردی و گروهی قبل از ازدواج با حضور استاید مجرب و متخصص برگزار می شود.


وی برگزاری دو جشن محوری ویژه مددجویان و خانواده بزرگ امداد در شهرستان های بیرجند و سربیشه را از برنامه های دهه ولایت این نهاد برشمرد و گفت: همچنین در دهه ولایت 80 سبد غذایی به ارزش ریالی 8 میلیون تومان بین ایتام و سادات تحت حمایت این نهاد توزیع می شود.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی، توزیع لوازم گرمازا بین سالمندان تحت حمایت و بازدید از 50 خانواده سادات تحت حمایت این نهاد را از برنامه های دهه ولایت کمیته امداد ذکر کرد و گفت: این بازدیدها در قالب طرح مفتاح الجنه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی انجام می شود.


پایان پیام/

کد خبر 304992

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha