بهره مندی720 سالمند بالای 60 سال گیلانی از خدمات طرح سلامت سالمندان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان، از بهره مندی720 سالمند بالای 60 سال گیلانی از خدمات طرح سلامت سالمندان این استان خبر داد.

حسین علیمحمدی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان، به خبرنگار شبستان گفت: طرح سلامت سالمندان با هدف اقدامات پیشگیرانه درمانی و بهبود شیوه زندگی در دوره سالمندی اجرا می شود.

 

وی افزود: این طرح از نیمه دوم سال گذشته برای 13 هزار و 405 نفر از سالمندان بیمه شده کمیته امداد در مناطق سه گانه رشت و شهرستان های انزلی، لاهیجان، لنگرود، رودسر، املش، تالش و صومعه سرا اجرا شده است.

  

علیمحمدی ادامه داد: تا کنون 720 نفر از سالمندان 60 تا 75 سال در این شهرستان ها در زمینه های اختلال فشار خون، بیماری های قلبی و عروقی، اختلالات تغذیه ای و خواب، دیابت، بینایی و شنوایی، افسردگی، پوکی استخوان و دیگر مشکلات روحی و جسمی توسط پزشکان خانواده معاینه و مشکلات جسمی و روحی آنان شناسایی شد.

 

وی در ادامه ویزیت جامع پزشکی سالمندان، پرداخت هزینه های دارویی و بیمارستانی، پاراکلینیکی، ارائه خدمات در زمینه تهیه وسایل پزشکی از قبیل عینک، سمعک و دیگر ملزومات پزشکی مورد نیاز را از مهم ترین مزایای اجرای طرح سلامت سالمندان طرح عنوان کرد.

  

علیمحمدی خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح، هزینه های درمانی سالمندان با بهبود روش های پیشگیرانه درمانی و نوع زندگی در دوره سالمندی کاهش می یابد.

 

وی با بیان اینکه برای ارائه این خدمات تا کنون بیش از 140 میلیون ریال هزینه شده است، اظهار داشت: 17 هزارو 300 سالمند در گیلان تحت حمایت خدمات بیمه ای کمیته امداد هستند.

 

 

پایان پیام/

کد خبر 30518

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha