کاهش 5 درصدی ازدواج و افزایش 7 درصدی طلاق

رئیس سازمان ثبت اسناد کشور از کاهش 5 درصدی ازدواج و افزایش 7 درصدی طلاق در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

 به گزارش خبرنگار شبستان،احمد توسرکانی، رئیس سازمان ثبت اسناد کشور امروز  در نشست خبری از کاهش 5 درصدی ازدواج و افزایش 7 درصدی طلاق در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری 395 هزار و 626 ازدواج و 76 هزار و 644 طلاق در دفاتر ثبت شده است.

 

وی با بیان اینکه 7.7 درصد از طلاق های ثبت شده در سال جاری به دلیل ترک زندگی توسط یکی از زوجین، 6.5 درصد اعتیاد و 14.8 درصد عدم تحقق شروط ضمن عقد بوده است.اظهار کرد:1.3 درصد از طلاقها در سال جاری به دلیل اختلال روانی یکی از زوجین، 4 درصد فقر، 15.4 درصد دخالت خانواده ها ، 3.2 درصد ضرب و شتم و 1 درصد محکومیت حبس یکی از زوجین بوده است.

 

توسرکانی خاطر نشان کرد: در سال جاری 146 ازدواج موقت تا کنون ثبت شده است و  ازدواج موقت نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

 

وی ، ثبت ۲۷ هزار و ۹۰۰ شرکت تجاری ، چهار هزار و ۶۹۵ شرکت تعاونی ، چهار هزار و ۴۷۱ موسسه غیر تجاری، ثبت تغییرات ۱۰۷ هزار و ۸۹۴ شرکت تجاری، ثبت انحلال سه هزار و ۵۲۲ شرکت تجاری و ۴۱۷ شرکت تعاونی ، ثبت یک هزار و ۵۵۲ اختراع، ثبت سه هزار و ۴۵۴ علامت تجاری و ثبت بین المللی یک هزار و ۴۰۲ علامت تجاری را از جمله خدمات این سازمان در شش ماه گذشته برشمرد. 

 

معاون رئیس قوه قضائیه از وصول ۱۵ هزار و ۲۶۵ میلیارد ریال مطالبات معوقه بانک ها در شش ماه گذشته سال جاری خبر داد و گفت:این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۷ درصد رشد داشته است.

 

وی با بیان اینکه  یک هزار و ۶۵۶ بدهکار مالی در شش ماه گذشته ممنوع الخروج  شدند خاطر نشان کرد :از این تعداد ۶۱۸ نفر با پرداخت بدهی از حالت ممنوع الخروجی خارج شدند.


وی همچنین از صدور یک میلیون و ۶۵۰ هزار و ۲۰۸ سند در سیستم ثبت آنی در مدت گذشته از آغاز اجرای این طرح خبر داد. 
 

وی با اشاره به شرکت‌های تعاونی منحل شده افزود: تعداد شرکت‌های تعاونی منحل شده 417 شرکت بوده که 18 درصد کاهش داشته، همچنین 1552 اختراع به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 36 درصد کاهش داشته است.

 

وی در مورد علائم تجاری ثبت شده تصریح کرد: تعداد علائم تجاری ثبت شده 3 هزار 454 علامت بوده که 36 درصد کاهش داشته ضمن اینکه 1402 علامت تجاری ثبت بین‌الملی شده که در مقایسه با نیمه اول سال 91 26 درصد کاهش داشته است.
 


رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه آیا سازمان ثبت در اجرای طرح هدفمندی یارانه با دولت همکاری خواهد کرد یا خیر؟خاطر نشان کرد: سازمان ثبت آمادگی خود را برای همکاری با دولت در چارچوب قوانین و مقررات جاری اعلام می کند و می تواند کمک هایی را در زمینه اجرای هر چه بهتر طرح هدفمندی یارانه ها ارایه دهد. 
 

پایان پیام/ 

کد خبر 306486

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha