اجرای تعزیه در کانون فرهنگی و هنری حضرت ابوالفضل(ع) بابل

خبرگزاری شبستان: مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری حضرت ابوالفضل(ع) بابل از اجرای تعزیه و ذوالجناح خوانی در این کانون در روز عاشورای حسینی خبر داد.

حبیب الله کرد فیروزجائی، مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری حضرت ابوالفضل(ع) بابل، امروز(6 آبان) از اجرای تعزیه و ذوالجناح خوانی در این کانون در روز عاشورای حسینی خبر داد و به خبرنگار شبستان گفت: تعزیه یکی از راه هایی است که توانست قیام عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش را زنده نگه دارد که وظیفه همه آحاد جامعه حفظ و حراست از دستاوردهای عاشوراست.
 

وی اظهار کرد:روز عاشورا مبارزه حقیقی بین خون و شمشیر و حق و باطل بود که در این بین حق پیروز شد و حضرت امام حسین(ع) و یارانش با نثار خون خود در روز عاشورا از جانشان گذشتند و به دیدار حق شتافتند.
 

کرد فیروزجائی، تبلیغ فرهنگ عاشورا را هدف برنامه های ماه محرم کانون فرهنگی و هنری حضرت ابوالفضل(ع) بابل اعلام کرد و افزود: کانون های فرهنگی و هنری در تبلیغ و اشاعه فرهنگ ناب اسلامی نقش مهمی بر عهده دارند.
 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری حضرت ابوالفضل(ع) بابل، برپائی عزاداری امام حسین(ع) و یارانش در دو شب اول همراه با سخنرانی حرمت الله ادبی و مداحی روح الله کرد فیروزجائی همراه با اطعام دهی و همچنین سوگواری در دوشب دوم و اربعین را از دیگر برنامه های ماه محرم این کانون برشمرد و بیان کرد: قیام عاشورا، الگوی قیام هایی شده است که خواهان حکومتی براساس عدالت هستند.
 

پایان پیام/ 

کد خبر 306789

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha