نسخه مجلس تعزیه کربلایی کاظم ساروقی احیا شد

خبرگزاری شبستان:‌ کارگردان و پژوهشگر تعزیه استان مرکزی گفت:‌ نسخه مجلس تعزیه کربلایی کاظم ساروقی از مفاخر استان مرکزی جهت اجرا آماده شد.

اسماعیل مجللی کارگردان و پژوهشگر تعزیه استان مرکزی به خبرنگارخبرگزاری شبستان در اراک گفت:‌ مجلس تعزیه کربلایی کاظم ساروقی برگرفته شده از زندگی مرحوم کربلایی کاظم ساروقی حافظ کل قرآن کریم است که بیش از چهل سال پیش از جهان رخت بربست و این تعزیه ماجرای حافظ قرآن شدن این مرحوم را به اجرا در می آورد.


وی افزود: چون مرحوم کربلایی کاظم تا حدود چهل سال پیش زنده بوده اند بنا براین متن این تعزیه نیز زیاد نمی تواند قدیمی باشد ولی دخل و تصرفی از طرف بنده در این تعزیه رخ داده و کار دراماتورژی آن را به انجام رسانیده ام.


مجللی ادامه داد:‌ از نکات نمایشی زیبای این مجلس این است که در این مجلس دو مرحله زندگی جوانی و کهولت ایشان به تصویر کشیده شده که شخصیت جوانی و پیری وی توسط دو تعزیه خوان باید اجرا شود.


این پژوهشگر و کارگردان تعزیه استان مرکزی ادامه داد:‌ تعزیه کربلایی کاظم ساروقی به سرپرستی حسن مجللی آماده اجرا است و تاکنون رایزینی هایی را با مقامات ارشد استان برای اجرای تعزیه در اراک نیز به انجام رسیده است.


مرحوم کربلایی کاظم ساروقی در سنین جوانی بدون اینکه از کمترین سواد خواندن و نوشتن بهره ای داشته باشد به طرز معجزه آسایی در محل امامزادگان هفتاد و دوتن ساروق حافظ کل قرآن کریم می شود و با بسیاری از علمای دوران خود از جمله آیت الله بروجردی دیدار و مورد امتحان قرار می گیرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 346455

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha