برگزاری هفتمین نکوداشت کربلایی کاظم ساروقی

خبرگزاری شبستان: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از برگزاری هفتمین نکوداشت کربلایی کاظم ساروقی معجزه قرن در نیمه اول ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سید محمد حسینی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی (9 تیر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کربلایی کاظم ساروقی معجزه قرن است، گفت: مراسم نکوداشت این بزرگ مرد تاریخ معاصر در نیمه اول ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن برگزار می شود.


وی با اشاره به اینکه این مراسم در نیمه اول ماه مبارک رمضان با حضور شخصیت‌های کشوری و استانی در امامزاده هفتاد و دو تن ساروق برگزار می‌شود، افزود: برگزاری این نکوداشت راهی برای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه و همچنین شناساندن این بزرگ مرد به نسل جوان و نوجوان جامعه اسلامی است.


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در ادامه به برگزاری برنامه های مختلف توسط این اداره در ایام ماه رمضان اشاره کرد و گفت: عیادت از سالمندان، ضیافت افطاری ویژه فعالان عرصه میراث فرهنگی و گردشگری، برپایی ایستگاه صلواتی در موزه مفاخر هنگام افطار از جمله این برنامه ها است.


این مقام مسئول برگزاری مراسم پر فیض زیارت عاشورا، برگزاری جشن تکلیف فرزندان ممتاز کارکنان، تلاوت قرآن کریم در موزه‌ها و برنامه های دیگر فرهنگی و قرآنی را از دیگر برنامه‌های این اداره در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.


کشاورز بی سوادی که حافظ قرآن شد
کربلایی محمد کاظم کریمی ساروقی کشاورز بی‌سوادی بود که به واسطه ایمان و اعتقاد خود و همچنین پرداخت خمس و زکات و انجام واجبات و فرایض الهی در یک روز مورد لطف و عنایت پروردگار قرار گرفت و حافظ کل قرآن کریم شد.

 

وی فردی بی سواد بود که مدعی حفظ کل قرآن شد، ادعای وی توسط بسیاری از علما، مقامات دولتی و فرهنگیان وقت امتحان و توسط آنان تایید شد. وی در امامزادگان 72تن ساروق یکباره حافظ قرآن شده‌است.

 

تاکنون چندین بزرگداشت استانی و کشوری و بین المللی برای این معجزه قرن برگزار شده است.


پایان پیام/
 

کد خبر 381084

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha