همایش بزرگداشت مرحوم کربلایی کاظم ساروقی در زنجان برگزار می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان از برگزاری همایش بزرگداشت مرحوم کربلایی ساروقی در (1 بهمن) سال جاری در فرهنگ سرای امام خمینی (ره) خبر داد.

 اصغر جاهدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان به خبرنگار شبستان گفت: همایش بزرگداشت مرحوم کربلایی کاظم ساروقی با هدف ترویج انس با قرآن کریم و معرفی افراد استثنایی چون کربلایی کاظم ساروقی برگزار می شود.

 

وی افزود: مبارزه با اندیشه انحرافی تحریف قرآن با اشارعه فرهنگ نورانی قرآن، ایجاد ارتباط و انسجام بین فعالان قرآنی، ایجاد نشاط ، طراوت و حرارت بین فعالان قرآن و ایجاد انگیزه حرکت و فعالیت از دیگر اهداف برگزاری همایش است.
 

بنابر این گزارش، مرحوم کربلایی کاظم ساروقی در سال 1300 هجری قمری در روستای ساروق و در خانواده ای فقیر به دنیا آمد و پس از گذراندن ایام کودکی به کار کشاورزی مشغول شد و او نیز همانند سایر مردم ده از خواندن و نوشتن محروم شد و بهره ای از دانش و علم نداشت، اما نسبت به انجام فرایض دینی و خواندن نماز شب جدیت می کرد.
 

ساروقی در سن 27 سالگی با موهبت الهی در امامزاده جعفر ساروق یکی از روستاهای اراک، حافظ کل قرآن شد و این امر مورد تایید بزرگانی چون آیت اله مرعشی، بروجردی و شیرازی قرار گرفته است.
 

لازم به ذکر است، این مراسم (1 بهمن) با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان و موسسه فرهنگی هنری صهبای نور اشراق در محل فرهنگسرای امام خمینی (ره) برگزار می شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 100916

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha