بازنشستگان سرمایه ها و برکت جامعه هستند

خبرگزاری شبستان:‌ معاون امنیتی سیاسی استانداری مرکزی گفت:‌ بازنشستگان سرمایه ها و برکت جامعه هستند که باید تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، ابوالقاسم نصراللهی، معاون امنیتی سیاسی استانداری مرکزی امروز(7آبان)‌در همایش تکریم خانواده و بازنشستگان که در کانون امام خمینی(ره)‌اراک برگزار شد گفت:‌ بررسی و تعمق همه‌جانبه در فرهنگ غنی ایران زمین و آموزه‌های دینی ما از گذشته تا به امروز بیانگر این واقعیت مهم است که تکریم و حفظ حرمت سالمندان و پیشکسوتان همواره به عنوان یک ارزش تاریخی مذهبی در باورهای ما مورد تأکید قرار گرفته است.


نصراللهی با بیان اینکه 25 ذی‌الحجه مصادف با روز تکریم خانواده و بازنشستگان، فرصت مغتنمی است که از فعالان دیروز عرصه کار و تلاش و خردمندان امروز کشورمان تجلیل و قدردانی شود افزود: ‌شاغلین همواره باید از بازنشستگان به عنوان نمونه کاری و رفتاری الگو گیری کنند.

 

وی ادامه داد: ‌خانواده به عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی، آسیب پذیرترین گروه در برابر آسیب‌های اجتماعی است به طوریکه اکثر مشکلات و آسیب‌ها ابتدا در خانواده‌ها بروز پیدا می‌کند و در صورت عدم پیشگیری و برخورد ناصحیح با آنها، به درون جامعه نیز رسوخ می‌کند.

 

نصراللهی تصریح کرد: در دین مبین اسلام خانواده یکی از مهم‌ترین ارکان جامعه محسوب می‌شود و پایبندی به خانواده و جلوگیری از بی‌بند وباری و همچنین ارتقاء جایگاه و تحکیم بنیان خانواده، از جمله مسائلی است که به آن سفارش فراوان شده است.


در ادامه این مراسم که به همت تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان استان مرکزی برگزار شد، کیومرث طهماسبی، مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت:‌ تأمین معیشت و احترام به بازنشستگان هدف همیشگی تأمین‌اجتماعی است.


وی اظهار داشت: این اداره‌کل برای ارتقای سطح خدمات به کارکنان بازنشسته، ارتباط خوب و فراگیری با کانون بازنشستگان دارد و در زمینه‌های اقتصادی، درمانی، معیشتی و رفاهی در چارچوب مقررات، گام‌های بلندی برداشته است.


گفتنی است، در پایان این مراسم که بااجرای برنامه های متنوع و شاد همراه بود از بازنشستگان نمونه استان مرکزی تقدیر شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 307431

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha