دستگاه های اجرایی استان ملزم به همکاری با مشاور طرح جامع کلانشهر اراک

خبرگزاری شبستان: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: دستگاه های اجرایی استان مرکزی ملزم به همکاری با مشاور طرح جامع کلانشهر اراک هستند.

مهندس مهدی زندیه وکیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به برگزاری جلسه بررسی مرحله اول طرح جامع کلانشهر اراک به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: تمامی دستگاه های اجرایی استان مرکزی بایستی با تشکیل کمیته های تخصصی و ارائه اطلاعات و پیشنهادات در تهیه طرح جامع کلانشهر اراک با مشاور طرح همکاری داشته باشند.

 

وی افزود: با توجه به اهمیت طرح جامع کلانشهر اراک به عنوان یک سند معتبر که برای رسیدن به اهداف توسعه ای با ایجاد هماهنگی و ارتباط بین برنامه های مختلف عمرانی تا افق 1405 و تاثیر داده های آماری و اطلاعات موجود برای پیش بینی افق طرح و ضرورت مشارکت تمامی عوامل اثرگذار در تهیه این طرح، بایستی تمام دستگاه های عضو کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی با تشکیل کمیته های تخصصی نسبت به ارائه نظرات، پیشنهادات و اطلاعات مورد نیاز با مشاور طرح همکاری مجدانه داشته باشند.

 

معاون استاندار مرکزی اضافه کرد: نوسازی و مقاوم سازی واحدهای موجود به ویژه در بافت های فرسوده، بازگشایی معابر و توجه به سیما منظر شهری بایستی بعنوان یک رویکرد مهم در تهیه ی طرح جامع کلانشهر اراک مد نظر قرار گیرد.

 

زندیه وکیلی خاطر نشان کرد: مطالعات نیاز سنجی و مکانیابی برای مسکن تا افق 20 ساله در شهر اراک انجام شده که می تواند در تهیه طرح جامع کلانشهر اراک مورد استفاده قرار گیرد.


وی ضمن تاکید بر رعایت برنامه زمانبندی توسط مشاور طرح افزود: بایستی تمام مباحث با دقت کافی مورد رسیدگی قرار گیرد ولی با سرعت معقول زیرا از دست رفتن زمان هم بر داده های آماری تاثیر گذار است و هم در راستای مدیریت شهری لازم است که هرچه زودتر این طرح به مرحله بهره برداری برسد.

 

پایان پیام/

کد خبر 393394

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha