گرامیداشت یاد و خاطره همسران و مادران آسمانی در اراک

خبرگزاری شبستان: مراسم گرامیداشت یاد و خاطره همسران و مادران آسمانی و تقدیر از مادران و همسران شهدای جنگ تحمیلی (24 فروردین) در سالن اجتماعات پیامبر اعظم(ص) استانداری مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام سید حسن موذنی، معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثار گران کشور در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: این بزرگواران در دامان مادرانی ایمانی و متدین پرورش یافتند و در راه اسلام و انقلاب گام برداشتند.

 

وی با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز وفات حضرت ام البنین(ع) را با عنوان روز تکریم از مادران و همسران شهدا نام گذاری کرده است، گفت: این امر نشان از اهمیت و ارزش این مقام است و مادران و همسران شهدا از جایگاه بالایی در جامعه برخوردارند.


این مقام مسوول با اشاره به وجو 2 هزار و یکصد همسر شهید در استان و 65 هزار همسر شهد در کل کشور افزود: این بانوان الگوی بزرگی از ایثار و فداکاری هستند و با الگو گیری از حضرت زینب(س) و حضرت ام البنین(س) در این راه گام برداشته صبر و شکیبایی را پیشه کردند.

 

حجت الاسلام موذنی در بخش دیگری از سخنانش به شخصیت والای این بانوی بزرگ اسلام اشاره کرد و بیان داشت: حضرت ام البنین (ع) بانوی با تقوا، پرهیزکار، عارف، متدین و با ایمان بود که در همسر داری و تربیت فرزند نیز می توان از ایشان الگو گرفت.


وی ادامه داد: در دوران جاهلیت از زن به عنوان ابزار استفاده می کردند اما اسلام به زن شخصیت داد و زن نمونه را برا جامعه آفرید.


این مقام مسوول با اشاره به اینکه امروز نیز دنیای غرب همچون دوران جاهلیت از زن استفاده ابزاری می کند و به او نگاه کالایی دارد، ادامه داد: بانوان مسلمان ایران اسلامی با حضور در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی پایگاه اجتماعی خود را تثبیت کردند.


وی همچنین به توطئه های دشمنان در به انحراف کشاندن نسل جوان ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: باید مراقب باشیم دشمن همواره در تلاش است که ام البنین ها و زینب ها در تاریخ کم باشند و کم رنگ شوند.


معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثار گران کشور اضافه کرد: اگر می خواهیم دشمنان در زندگی و تفکر ما نفوذ نکنند باید بدانیم دشمن از چه راهی وارد می شود و از چه حربه ای برای ضربه زدن به افکار و اندیشه های ناب اسلامی استفاده می کند.


حجت الاسلام موذنی، ضعف نفسانی، عدم تشخیص حق از باطل و قدرت دفاعی را دیگر راه های نفوذ دشمن در بین افراد جامعه دانست و بیان کرد: باید این امور در کشور تقویت شود.

 

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام حسن هنرمند، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی نیز در سخنانی ضمن تسلیت به مناسبت رحلت این بانوی بزرگ اسلام گفت: ایشان هم همسر شهید و هم مادر چهار شهید و استوانه ای از ادب، اخلاص و ولایتمداری بود.

 

وی با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت روز تکریم مادران و همسران شهدا افزود: این بزرگواران نماد صبر، استقامت ، وفاداری و تقوا در جامعه اسلامی هستند .

گفتنی است در پایان این مراسم از 13 نفر از مادران و همسران شهدای استان مرکزی با اهدا لوح و هدایایی تقدیر شد.

پایان یام/

 

کد خبر 358186

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha