آزادگان پرورش دهندگان مکتب اهل بیت علیه السلام هستند

خبرگزاری شبستان: آزادگان پرورش دهندگان مکتب اهل بیت علیه السلام هستند که با رشادت و دلاوری در مسیر دفاع از اسلام و ارزش های انقلاب گام برداشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک،بیست و ششم مرداد ماه سالگرد ورود کبوتران سبک بالی است که بعد از سال ها دوری از خانواده و وطن به میهن اسلامی خود بازگشتند.


این عزیزان که به فرمان ولی امر خود به منظور دفاع از میهن اسلامی پای در این مسیر گذاشته و سالها دوری از وطن و فراغ خانواده را تحمل کردند و پس از سال ها با سر افرازی به ایران اسلامی بازگشتند.


آزادگان گرانقدر سالها درد و رنج اسارت و شکنجه را برای دفاع از کیان اسلام و آب و خاک این مرز و بوم تحمل کرده و درد و رنج و سختی را با یاد اسیران دشت کربلا در این سرزمین مقدس تحمل کردند و تاب آوردند.


یوسف گم گشته بازآید به کنعان غم مخور // کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور
ستاد رسیدگی به امور آزادگان که در 22 مرداد 69 تشکیل شده بود در چنین ایامی به تبادل انبوه اسرا پرداخت این ستاد با مساعدت و همراهی دیگر دستگاه ها، تبادل حدود 40 هزار آزاده را با همین تعداد اسیر عراقی در مرز خسروی انجام داد.


26مرداد سال 1369 لحظه وصل است وصال یوسفی که سال ها دوری را تحمل کرده و امروز به میهن خود باز می گردد.


در آن روز نه تنها خانواده اسیران بلکه هزاران ایرانی برای استقبال از این کبوتران عاشق که بوی کربلا را می دادند از مسیر مرز خسروی که اولین میزبان قدوم این عزیزان بود آنها را استقبال و در مسیر خانه همراهی کردند.


آزادگان به میهن اسلامی بازگشتند ولی دیگر آن جوانان رعنا و پدران جوان نبودند پیرمردان و میان سالانی بودند که درد و رنج شکنجه و اسارت را تحمل کرده و کودکان آنان دیگر کودک نبودند بلکه جوانانی برومند شده و یا خود پدرانی صاحب فرزند شده بودند که حتی پدر دیگر آنها را نمی شناخت و تنها تصویرش از فرزند همان کودک بود که در هنگام خروج از خانه با حرکت دست های کوچکش پدر را بدرقه می کرد.


آزادگان چراغ هدایت ایران اسلامی هستند

حجت الاسلام حسن هنرمند، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی ضمن تبریک به مناسبت این روز فرخنده گفت: این عزیزان با ورود خود به میهن اسلامی گرمای ویژه ای به کشور داد.


وی افزود: جانبازان و آزادگان چرغ های راهنما و هدایت جامعه هستند که با تحمل رنج و درد اسارت و دوری از خانواده درس صبر و شکیبایی و ایمان و اعتقاد به ملت ایران دادند.


حجت الاسلام هنرمند در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر و تشکر از مادران، پدران و همسران و فزندان ایثارگران و جانبازان گفت: اگر صبر و شکیبایی و کمک های این عزیزان نبود بنیاد نمی توانست به خدمت رسانی به این عزیزان بپردازد.


این مقام مسئول با اشاره به نقش آفرینی استان مرکزی در دوران هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی گفت: این استان حدود 6 هزار شهید ، 14 هزار جانبار و 800 آزاده تقدیم انقلاب کرده است.


مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی یکی از برنامه های مهم این بنیاد را سرکشی از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران دانست و گفت: این مهم با حضور مسئولان استانی و شهرستانی انجام می شود.


وی گلباران گلزار آزادگان که به فیض شهادت نایل شدند و یا به دلیل بیماری فوت کردند با حضور سایر آزادگان ومسئولان را از برنامه های این بنیاد به مناسبت سالروز آزادگان به میهن اسلامی عنوان کرد.

 

جشن ورود آزادگان به میهن اسلامی در پارک های شهر اراک

به مناسبت ورود آزادگان به میهن اسلامی پارک امیرکبیر شهر اراک از شب جمعه شاهد برگزاری مراسم جشن ورود آزادگان هستند.

 

این جشن ها به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تلاش خادمین جوان و نوجوان حوزه مقاومت شهیدبهشتی در فضای باز پارک با حضور حاضرین و مدعوین با برنامه های متنوع و مفرح برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حاج حسین عسگری، امام جمعه شهر شازند،  آزاده 8 سال دفاع مقدس  نیز در سخنانی به بیان خاطرات و رشادت های جوانان در دوران جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: اسیران ایرانی این دوران سخت را با یاد اسیران کربلا سپری کردند.

 

وی اسارت و دوران سخت زندان های بعثی را یک آزمایش الهی برشمرد و بیان کرد:  این سختی ها و شکنجه ها با عنایت خداوند متعال و معجزه الهی و توسل به ائمه اطهار و اهل بیت علیه السلام قابل تحمل می شد.

 

آزادگان اسوه های عینی صبر و مقاومت هستند
مرتضی انصاری فر، رئیس بنیاد شهید وامورایثارگران شهرستان اراک نیز گفت: آزادگان طلائیه داران صبر و ایثار و اسوه های عینی مقاومت و پایداری هستند.


وی آزادگان را الگوهای صبر، مقاومت و پیام آوران فرهنگ عاشورایی دانست و بیان کرد: آنان با اشک گرم و عاشقانه خود خاک لاله پرور را به یاد شهدا آبیاری و وطن را طراوت و تازگی دوباره بخشیدند و معطر به نام خود و شهدا کردند.


26 مرداد روز فراموش نشدنی در تاریخ بشریت است که در آن روز پدران پیر همچون یعقوب که از فراق یوسف خود سالها اشک می ریختند، در این روز به وصال معشوق و عزیز خود رسیدند و شاهد حضور کبوتران سبکبالی بودند که پس از سالها اسارت و صبوری از زندان دشمن بعثی قدم به خاک پاک میهن اسلامی گذاشتند.

پایان پیام/

کد خبر 394014

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha