ساخت حرم اهل بیت علیه السلام کار جهادی می طلبد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ساخت حرم مطهر اهل بیت و امامزادگان معصوم علیه السلام نیازمند تلاش همه جانبه و کار جهادی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام آیت الله عباسیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی (25 مرداد) در مراسم رونمایی از ضریح جدید قتلگاه حضرت سلطانعلی بن محمد باقر علیه السلام که با حضور فرماندار، بخشدار، شهردار و اعضای شورای شهر و پرسنل نیروی انتظامی دلیجان، خادمین افتخاری بقعه مبارکه و جمع کثیری از مردم مومن و ولایتمدار استان مرکزی و شهرستان دلیجان حضور داشتند گفت: همه باید در ساخت و ساز و تجهیز بقاع متبرکه تلاش کنند.


وی با اشاره به اینکه این امر یک کار جهادی است، افزود: کار جهادی باید با مدیریت جهادی همراه باشد و همه افراد در راستای تعمیر و باز سازی این مکان های معنوی تلاش کنند. 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ساخت و ساز این مکان مقدس بیان کرد: همچنان که مردم این منطقه اولین کسانی بودند که امام را برای تبلیغ دعوت کردند و از ایشان استقبال کردند باید در بحث ساخت و ساز و نگهداری این بقعه مبارکه نیز پیشگام باشند.


حجت الاسلام عباسیان بیان کرد: کمک ها و مساعدت خیرین در این زمینه کارساز است و می توان با این کمک ها مکانی را برای عبادت زائران و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام فراهم کرد.


ساخت و ساز حرم اهل بیت و امامزادگان علیه السلام خاری بر چشم دشمن
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه به کوری چشم وهابیت که مخالف ساخت و ساز بقاع و حرم مطهر اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام هستند، افزود: مردم مسلمان و عاشقان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام همواره با نذورات و کمک های خود در ساخت و ساز بقاع متبرکه پیشتاز هستند.


وی افزود: با جمع آوری این کمک ها و نذورات شاهد وجود بقاع متبرکه با شکوه و در شان ائمه اطهار علیه السلام هستیم.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: وهابیت قائل به هیچ دینی و مذهبی نیستند و در صدد ضربه زدن به دین مبین اسلام و مذهب تشیع هستند.


در ادامه این مراسم حجت الاسلام محمد رضا آسوده رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دلیجان نیز ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: این مکان مقدس همواره پذیرای زائرانی از نقاط مختلف است و همواره مورد احترام همگان بوده ست.


وی با اشاره به اینکه عناصر مشترکی در حماسه کربلا و اردهال است، افزود: وجود عناصر مشترک در حماسه اردهال و شباهت های بسیار آن با حماسه کربلا این مکان مقدس را به کربلای ایران مشهور ساخته است.

 

در ادامه این مراسم میر حسینی، مدیر داخلی این مکان مقدس نیز به ارایه گزاریشی از فعالیت های انجام شده در این مکان مقدس پرداخت.


پایان پیام/  

کد خبر 393715

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha