بیش از 62 هزار کودک تحت معاینات غربالگری بینایی قرار می گیرند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: 62 هزار و 500 کودک در استان مرکزی تحت معاینات غربالگری بینایی قرار می گیرند.

رضا ربیعی، مدیر کل بهزیستی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، با اشاره به اجرای طرح غربالگری بینایی در این استان گفت: امسال نیز همچون سال های گذشته این برنامه از اول آبان ماه در پایگاه های سنجش بینایی به صورت ثابت و سیار در حال برگزاری است.


وی افزود: طبق اعلام بهریستی کشور می بایست حداقل 72 درصد ازکل کودکان استان حدود 62 هزار و 500 کودک 4 تا 6 ساله تحت معاینات غربالگری بینایی قرار خواهند گرفت.


مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در بهزیستی استان مرکزی همزمان با سراسر کشور در حال اجراست، ادامه داد: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم همه ساله از اول آبان لغایت پانزدهم آذر در استان و کلیه شهرستان ها و در پایگاه های سنجش بینایی که شامل مهدهای کودک، مدارس پیش دبستانی، مراکز بهداشتی و مجتمع های بهزیستی شهری و روستائی است، برگزار می شود.


این مقام مسوول اظهار کرد: این برنامه طی 17 سال گذشته در کشور جمعیت قابل توجهی شامل 22 میلیون کودک را تحت معاینه قرار داده که نتایج آن تشخیص 990 هزار کودک مبتلا به اختلال بینائی که از بین این تعداد 235 هزار کودک مبتلا به تنبلی چشم بوده، شناسائی کرده است.


ربیعی افزود: این برنامه در استان مرکزی مانند سایر استان ها در سال 91 اجرا شد و حدود 45 هزار و 500 کودک توسط پایگاه های سنجش استان مورد معاینه قرار گرفته که از این تعداد 2 هزار و 778 کودک مشکوک تشخیص داده شدند.


پایان پیام/

کد خبر 308656

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha