یک هزار کودک نیازمند کمیته امداد از طرح تغذیه سالم بهره مند می شوند

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: یک هزار کودک نیازمند زیر 6 سال که دچار سوء تغذیه هستند تا پایان امسال از طرح تغذیه سالم بهره مند می شوند.

 

امان الله حسین پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بجنورد با بیان اینکه این طرح  همچون سال های گذشته از هم اکنون در شهرستان های استان، ویژه کودکان مددجو و نیازمند کمیته امداد اجرا می شود، گفت: در اجرای این طرح مراکز بهداشت، کودکان نیازمند مناطق محروم را شناسایی و به کمیته امداد معرفی می کنند تا این نهاد با استفاده از مشاوره کارشناسان بهداشت، سبد غذایی مورد نیاز کودکان را تهیه و در اختیار خانواده آنان قرار دهد.

 

وی با بیان اینکه امسال این طرح برای هزار کودک با اعتبار 5/2میلیارد ریال اجرا خواهد شد، افزود: کمیته امداد مبلغی بالغ بر 200 هزار ریال به صورت ماهیانه و در قالب سبد کالا  برای هر یک از کودکان دچار سوء تغذیه هزینه می کند تا از این طریق بتواند وضعیت جسمی آنان را بهبود بخشد.

 

حسین پور با اعلام اینکه وضعیت کودکان هر شش ماه یکبار توسط کارشناسان بهداشت و درمان مورد ارزیابی و پالایش قرار می گیرد، اضافه کرد: پس از ارزیابی، کودکانی که وضعیت جسمی آنان بهبود یافته از طرح خارج شده و کودکان  نیازمند دیگر جایگزین این افراد می شوند.

  

وی سبد کالای کودکان را در قالب مواد پروتئینی، گوشتی و لبنی عنوان کرد و افزود: در سال گذشته نیز هزار کودک از این طرح بهر ه مند شدند که اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای تغذیه آنان هزینه شد.

 

حسین پور هدف از اجرای این طرح را کمک به رفع سوء تغذیه کودکان نیازمند عنوان کرد و افزود: جلوگیری از بیماری های تغذیه ای وکمک به معیشت خانواده هایی که بی بضاعت بوده و برای تهیه اینگونه مواد دچار مشکل هستند از دیگر اهداف این طرح است.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 30893

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha