هیئات مذهبی عزاداری اصیل ترین رسانه مکتب تشیع هستند

خبرگزاری شبستان:مدیر کل دادگستری خراسان رضوی گفت: هیئات مذهبی و دسته جات عزاداری در ماه محرم به عنوان اصیل ترین رسانه های مکتب تشیع هستند.

حجت الاسلام سید حسن شریعتی، مدیر کل دادگستری خراسان رضوی به خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: ارادتمندان حقیقی امام حسین(ع)با حضور پرشور در هیأت مذهبی و تش وی افزود: همچینین در ایام عزاداری ماه محرم برپایی نماز اول وقت، عفاف و حجاب و با حضور در مساجد و تکایا، مرثیه خوانی، نوحه خوانی، شبیه خوانی، سینه زنی، و برافراشتن پرچم سرخ حسینی با بهره گیری از معارف اسلامی کل های دینی با بصیرت و بیداری لازم گرما بخش محافل حسینی باشند.


وی با بیان اینکه حضور در آیین های مذهبی موجب می شود تا دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را از مقاصد شوم خویش ناکام بمانند، افزود:هیئات مذهبی و دسته جات عزاداری در ماه محرم به عنوان اصیل ترین رسانه های مکتب تشیع هستند.

 

هیئات مذهبی در برپایی عزاداری به پیامهای عاشورا توجه داشته باشند
حجت الاسلام شریعتی افزود: هیئات مذهبی نسبت به برپایی عزاداری مطلوب در ایام محرم و صفر به ویژه تاسوعا و عاشورا و دهه آخر صفر با اهتمام به پیامهای عاشورا چون امر به معروف و نهی از منکر، دفاع از ولایت و امامت، آزادی و آزادگی اهتمام جدی داشته باشند.


وی افزود: همچنین در ایام عزاداری ماه محرم متولیان برگزاری مراسم های عزاداری برپایی نماز اول وقت، عفاف و حجاب و با حضور در مساجد و تکایا، مرثیه خوانی، نوحه خوانی، شبیه خوانی، سینه زنی، و برافراشتن پرچم سرخ حسینی با بهره گیری از معارف اسلامی در دستور کار خود قرار دهند.

 

مبلغان و نیرو های انتظامی مانع از پدیده هایی نامتعارف عزاداری شوند
مدیر کل دادگستری خراسان رضوی خطاب به مبلغان اعزامی به مناطق مختلف گفت: مبلغان و مداحان و نوحه خوانان حضرت اباعبدالله (ع) از پدیده هایی همچون قمه زنی، استفاده از زنجیر های تیغ دار، نصب شمائل منتسب به ائمه اطهار و استفاده از آلات موسیقی و ریتم های نامناسب در ایام عزاداری جلویگیری نمایند.


وی همچنین خطاب به ضابطین نیرو های انتظامی گفت: نیرو های انتظامی با ایجاد امنیت و فراهم کردن فضای امن برای عزاداران حسینی را در دستور فعالیت های خود قرار دهند.


وی با بیان اینکه نیروهای انتظامی با شیوه های غیر متعارف عزاداری برخورد کنند، گفت: اقداماتی چون قمه زنی، زنجیر زنی با زنجیرهای تیغ دار، ایجاد آلودگی صوتی، سد معبر، اختلاط زن و مرد و برهنگی در معابر عمومی که موجب وهن مذهب شیعه و مخالف فلسفه قیام امام حسین(ع) است برخورد لازم و قانونی معمول و متخلفان را به دستگاه قضایی معرفی نمایند.
 

پایان پیام/

کد خبر 310105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha