آشنایی با انبیاء از دیدگاه امام خمینی (ره)

خبرگزاری شبستان: بنابر نظر امام خمینی (ره) عصمت زاییده ایمان قوی و کامل پیامبران است زیرا آنان به خداوند ایمان کامل داشتند و با چشم دل عظمت خداوند را مانند خورشید مشاهده می‌کردند.

سید محمد ابوطالبی، مدیر بازرگانی و توزیع موسسه چاپ و نشر عروج در گفتگو با خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان با اعلام انتشار کتاب " آشنایی با انبیاء از دیدگاه امام خمینی (ره)" گفت: اعتقاد و اهتمام به مساله نبوت و شناخت شخصیت و رسالت سفیران الهی از مسائل بنیادی و بسیار مهم ادیان الهی به ویژه دین اسلام است.
وی ادامه داد: بحث های فراوانی درباره پیامبران الهی و شئونات و خصوصیات آنها در قرآن کریم و احایث پیامبر(ص) و سخنان اهل بیت(ع) آمده است. امام خمینی (ره) نیز در سخنرانی ها و آثار علمی مکتوب خویش بدین مساله توجه بسیار داشته و از ابعاد مختلف شخصیت و شئونات متعدد پیامبران الهی را به تفصیل مورد بررسی قرار داده اند.
ابوطالبی تصریح کرد: حقیقت نبوت، بعثت انبیا، ویژگی های پیامبران، سیره اجتماعی پیامبران، اهداف پیامبران پنج فصل این کتاب است که مسائلی همچون فوائد بعثت انبیا، ختم نبوت از دیدگاه امام خمینی، حقیقت وحی، کیفیت نزول وحی از نگاه امام خمینی، منشا عصمت از دیدگاه امام خمینی، تشکیل حکومت و اجرای عدالت، هدایت به سوی کمال، نشر توحید، ضرورت عصمت و دلایل آن، قرآن معجزه جاودان و علم انبیاء را مورد بررسی و واکاوی قرار می دهند.
به گفته وی در بخشی از این کتاب عنوان شده است: "مقصود از معجزه نشانه ای است که به واسطه آن ما پی ببریم که حرف های شخص مدعی پیغمبری از مغز بشری خود نیست و گفتار او پنداری از پیش خود نیست و آنچه می گوید گفته های خداست. از نظر امام خمینی(ره) عصمت زاییده ایمان قوی و کامل پیامبران است زیرا آنان به خداوند ایمان کامل داشتند و با چشم دل عظمت خداوند را مانند خورشید مشاهده می کردند.
مدیر بازرگانی و توزیع موسسه چاپ و نشر عروج خاطر نشان کرد: "آشنایی با انبیاء از دیدگاه امام خمینی (ره)" اثر مصطفی قلی زاده علیار در 93 صفحه و شمارگان یک هزار نسخه و بهای 4500 تومان از سوی نشر عروج منتشر شد.
پایان پیام/

 

 

کد خبر 310614

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha