گردهمایی مبلغات مذهبی در اراک

خبرگزاری شبستان: به مناسبت ایام ماه محرم گردهمایی حوزوی با موضوع شیوه های تبلیغ با رویکرد سبک زندگی اسلامی (18 آبان) در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حسین محمدی، معاون مشارکت های کمیته امداد استان مرکزی در این مراسم با تسلیت به مناسبت ماه محرم گفت: بهره گیری از سیره و منش حسینی راهی برای سعادت انسان است.


وی با اشاره به اینکه بانوان مبلغه نقش موثری در ترویج فرهنگ همدلی و کمک به نیازمندان دارند، افزود: ماه محرم و صفر فرصت مناسبی است تا در جلسات مختلف به ترویج فرهنگ انفاق و کمک رسانی به نیازمندان کمک شود.


محمدی با بیان اینکه مردم نوعدوست و خیر استان مرکزی همواره همراه و همدل با کمیته امداد بوده اند، گفت: این همدلی و همراهی نیازمند تبیین این فرهنگ متعالی در جامعه است.


معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی به ارایه گزارشی از فعالیت های این نهاد و افراد تحت پوشش پرداخت و گفت: از بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت استان، شش درصد را افراد تحت پوشش این نهاد تشکیل می دهند که این افراد در قالب سه گروه افراد نیازمند امدادی، افراد تحت پوشش طرح شهید رجایی و افرادی که به صورت موردی از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند، هستند.


وی با اشاره به اینکه سالانه 120 هزار نفر از خدمات امداد بهره مند می شوند، ادامه داد: از این تعداد 23 هزار نفر را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.


این مقام مسئول بیان کرد: 3 هزار و 70 یتیم نیز تحت پوشش کمیته امداد هستند که 13 هزار و 400 نفر از این افراد حمایت می کنند.


محمدی با بیان اینکه حدود شش هزار و 500 دانش آموز و تقریبا 2 هزار دانشجو تحت پوشش این نهاد هستند، ادامه داد: بانوان مبلغه باید در راستای کمک ها و جذب مشارکت های مردمی برای حمایت از نیازمندان تلاش کنند.


در ادامه این مراسم، عدالت بهرامی، مدیر کمیته امداد شهرستان اراک نیز در سخنانی محرم و صفر را فرصت مناسبی برای تبیین ارزش های دینی دانست و گفت: روحانیان و مبلغان دینی باید از این فرصت در جهت ترویج فرهنگ انفاق و کمک رسانی به نیازمندان تلاش کنند.


وی با بیان اینکه فعالیت های کمیته امداد امروز در دو قالب فرهنگی و ایجاد اشتغال است، گفت: این نهاد در صدد محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان است.


پایان پیام/

کد خبر 311236

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha