احداث باغ موزه دفاع مقدس ایلام نیازمند عزم جدی است

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، گفت: احداث و راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس در استان ایلام نیازمند عزم جدی همه مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی این استان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حسن بهرام نیا، معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، صبح امروز( 18 آبان) در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان، اظهار کرد: اهمیت باغ موزه ایلام بر هیچ کس پوشیده نیست به ویژه در استان ایلام که داری مردمی غیرتمند و سلحشور است.


وی، با بیان اینکه خلا وجود باغ موزه دفاع مقدس در استان ایلام به طور کامل احساس می شود، افزود: راه اندازی و احداث این باغ موزه به دلیل نقش ایلام در دفاع مقدس نه تنها یک مطالبه استانی نیست بلکه یک خواست ملی است.


معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، با بیان اینکه در ایام حدود مناسبت های مذهبی و محر حدود 800 هزار زائر از مرز مهران تردد کرده اند، ابراز کرد: حدود 300 هزار نفر نیز در قالب کاروان های راهیان نور از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس استان بازدید کرده اند.


بهرام نیا، با اشاره به اینکه وجود باغ موزه و یادمان ها در استان کارکرد کارکرد استانی نیست و یک کارکرد ملی است، تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت های استانی و ملی استفاده شود و از سرجمع اعتبارات استانی و اعتبارات ملی برای احداث این باغ موزه بهره گیری شود.


وی، با بیان اینکه برای یادمان های دفاع مقدس در سال جاری قریب یک میلیارد و 200 میلیون تومان تامین اعتبار شده است، افزود: باید تخصیص اعتبار یادمان ها به صورت ویژه صورت گیرد و اعتبار ویژه ای هم به سه نقطه یادمانی شرهانی، یادمان ایثار و بانروشان اختصاص پیدا کرده است.


معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام خاطرنشان کرد: امید است امسال با عزم و ارداه ملی و استانی و حمایت های نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار و دیگر مسئولان بحث باغ موزه به صورت جدی پیگیری شود.


پایان پیام/

 

کد خبر 311305

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha