شهدای گمنام سفیران فرهنگی هستند

خبرگزاری شبستان: فرمانده گروه مهندسی 45 جوادالائمه (ع) گرگان گفت: خواست خدا بود که تعدادی از شهدا گمنام بمانند تا بعد از سی سال به عنوان سفیران فرهنگی به جامعه بیایند و خلاءهای فرهنگی را پر کنند.

سرهنگ پاسدار محمدرضا داجلری، فرمانده گروه مهندسی 45 جوادالائمه (ع) گرگان که امروز (19 آبان) میزبان یک شهید گمنام بود، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در سال 80 که برای اولین بار شهدای گمنام به گرگان آمدند و در تپه نورالشهدا آرام گرفتند گروه مهندسی 45 جوادالائمه (ع)اقداماتی چون بازگشایی مسیر و ساخت پل قابل دسترسی را انجام داد و به نوعی در این کار سهیم بود.


وی افزود: پس از آن گروه مهندسی 45 جوادالائمه (ع) گرگان مکاتباتی را برای تدفین شهید گمنام در محوطه پادگان خود داشت و پیگیری های لازم هم صورت گرفت تا اینکه امسال قرار شد ابتدا در شهریور و هفته دفاع مقدس تدفین شهید داشته باشیم اما بنا به دلایلی این امر مقدور نشد تا اینکه هفته گذشته به ما اطلاع دادند که یک شهید گمنام در گروه مهندسی 45 جوادالائمه(ع)تدفین خواهد شد.


داجلری با بیان اینکه این شهید در تفحص اخیر در منطقه فاو کشف شده است، تصریح کرد: این شهید گمنام در عملیات غرور آفرین والفجر 8 شهید شده است.


فرمانده گروه مهندسی 45 جوادالائمه (ع) گرگان خاطرنشان کرد: خواست خداوند بر این بود که برخی از شهدا گمنام بمانند تا الان که بعد از سی سال به جامعه باز می گردند، به عنوان سفیران فرهنگی به هدایت جامعه بپردازند.


وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری که فرهنگ مظلوم واقع شده باید گفت که به هر دلیلی دولتمردان و متولیان امر نتواسنتد خلاءهای معنوی را پر کنند و این شهدا آمدند تا تاثیر مثبت خود را بگذارند.


داجلری اظهارداشت: نسل جدید که با جنگ و جبهه شهدا مانوس نبودند با آوردن شهید گمنام متوجه آن دوران می شوند و انتقال این فرهنگ و اطلاع رسانی صحیح آن می تواند به فرهنگ ما کمک کند.


این رزمنده دفاع مقدس افزود: همه ما باید به جایگاه شهدا ادای احترام کنیم چرا که اجر و منزلتی که آنها در نزد خداوند دارند، بالاترین مقام است.


پایان پیام/

کد خبر 311638

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha