دستگاه دیپلماسی کشورمان پاسخ محکمی به رفتارهای انگلیسی‌ها بدهد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تعطیلی سفارت انگلیس از سوی این سفارتخانه گفت: دستگاه دیپلماسی کشورمان باید بتواند پاسخ محکمی به همه این مسایل بدهد.

 

محمد کرمی‌راد، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تعطیلی سفارت انگلیس از سوی این سفارتخانه به خبرنگار شبستان گفت: آنچه را که امروز از نوع رفتارهای غیر دیپلماتیک از سوی سفارت انگلیس شاهد آن هستیم نشان از این دارد که انگلیسی‌ها با تمام زورگویی‌هایشان قصد دارند دنیا را زیر سیطره خودشان ببرند.

 

وی اظهار کرد: ایران اسلامی باید درس محکمی به انگلیس بدهد که در طول تاریخ همانند درسی که به آمریکا داد، ماندگار بماند.

 

کرمی‌راد ادامه داد: ایرانیان با تعطیلی لانه جاسوسی آمریکا انقلاب بومی را رقم زدند و توانستند جلوی توطئه‌گری‌هایی را که در این لانه جاسوسی قصد ضربه زدن به نظام را داشتند، بگیرند.

 

وی با تأکید بر اینکه دستگاه دیپلماسی کشورمان باید بتواند پاسخ محکمی به همه این مسایل بدهد، گفت: ما معمولا در عرصه دیپلماتیک عمل مقابله به مثل را داریم و مسئولان سیاست خارجی می‌توانند در این زمینه اقدام مؤثرتری را داشته باشند.

 

نماینده کرمانشاه در خانه ملت با بیان اینکه این موضوع در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی خواهد شد، گفت: اساس همه این رفتارها و بغض‌ها بر این است که ایران اسلامی توانسته است در عرصه‌های مختلف موفقیت‌های چشم‌گیری داشته باشد که ورود به آن عرصه‌ها برای آمریکاییان و اروپاییان خوشایند نیست و به همین دلیل سعی دارند با این نوع رفتارها بغض‌های فرو خورده خود را خالی کنند.

 

 

گفتنی است پس از درگیری‌های انتخابات ریاست جمهوری سال 88 دولت انگلیس دریک اقدام غیر دیپلماتیک و خلاف پروتکل‌های بین‌المللی درحالی که دارای سفارتخانه رسمی در تهران بود اما تمامی  ویزاهای خود برای شهروندان ایرانی را از طریق کنسولگری خود در شهر ابوظبی کشور امارات متحده عربی صادر کرده است.

پایان پیام/

 

 

 

کارکنان سفارت انگلیس چهارشنبه 24 فروردین  به دلیل آنچه مشکلات امنیتی گفته می‌شد ضمن برخورد فیزیکی با مردم، سفارت‌خانه را تعطیل و چراغ‌های آن را خاموش کردند.

 

کد خبر 31207

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha