خباثت دشمنان امام حسین(ع) در وهابیت تجلی پیدا کرده است

خبرگزاری شبستان: ارشد عقیدتی سیاسی ارتش در خراسان با بیان اینکه عاشورا و کربلا الگویی منحصر به زمان خاص نیست، گفت: خباثت دشمنان امام حسین(ع) امروز در وهابیت تجلی پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد،حجت الاسلام عباس مقدسیان، ارشد عقیدتی سیاسی ارتش در خراسان  عصر امروز(20آبان) در همایش "تبیین ابعاد عقیدتی، سیاسی و نظامی قیام عاشورا"با تاکید بر اندیشه‌های امام حسین (ع) پیرامون واقعه عاشورا اظهار داشت: یکی از سخنرانی‌های سیدالشهدا(ع) در مکه پیش از اعزام به کربلا این است که بیشتر مردم پیرو دنیا هستند و به دنبال منافع خود می‌گردند.

 

وی افزود: امروز هفتم محرم و مصادف با روزی است که آب را بر سیدالشهدا(ع) بستنددر چنین روزی لشگریان ابن زیاد امام حسین(ع) و یارانشان را در محاصره آب قرار داند و با گرمایی که آن زمان در صحرای عراق وجود داشت می‌توان تصور کرد که سیدالشهدا در چه تنگنایی قرار گرفته‌اند.

 

حجت الاسلام مقدسیان با بیان اینکه حادثه عاشورا از هر حیث منحصر به فرد است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال آب را برای تمام جانداران آفریده است و مشاهده می‌کنیم که در واقعه کربلا عمق کینه، خباثت و پستی دشمن به جایی می‌رسد که آب را بر سید الشهدا و یاران باوفایش می‌بندند و این در حالی است که در کاروان امام چیزی حدود 80 زن از کودک تا کهن سال حضور دارد.

 

نهضت عاشورا به مکان و زمان خاصی اختصاص ندارد

ارشد عقیدتی سیاسی ارتش در خراسان با بیان حدیثی از امام صادق (ع) که می‌فرمایند "هر روزی عاشورا، هر مکانی کربلا و هر ماهی محرم است"، خاطرنشان کرد: سخنان سالار شهدای عاشورا امام حسین (ع) برای تمام زمان‌ها و مکان‌ها موضوعیت دارد و نهضت عاشورا به مکان و زمان خاصی اختصاص ندارد.

 

حجت الاسلام مقدسیان با اشاره به اهمیت نهضت عاشورا در الگوسازی برای جوامع و فرهنگ‌های دیگر تصریح کرد: وقتی از گاندی که رهبر استقلال هندوستان بود پرسیدند که تئوری، اساس و معیار نهضت آزاد سازی هند در مقابل قدرت انگلستان در آن زمان چه بود می‌گوید الگو و رهبر من در این قیام امام حسین و نهضت عاشورای سیدالشهدا (ع) است.

 

ارشد عقیدتی سیاسی ارتش در خراسان با بیان اینکه بنابراین عاشورا و کربلا الگویی منحصر به زمان خاص نیست و تمام انسان‌ها در هر مکانی می‌توانند در برابر ظلم بایستند و با رسوا کردن ظالم او را از کبر خارج کنند، تصریح کرد: امنیت حاکم در کشور ناشی از برکت نهضت عاشورا است.

 

حجت الاسلام مقدسیان گفت: امروز ارتش و نیروهای مسلح کشور با اقتدا به منویات ولی فقیه و فرمانده کل قوا در اوج عظمت و آمادگی برای دفاع از سرحدات کشور در برابر تعدی احتمالی دشمنان قرار دارند.

 

وی ارتش جمهوری اسلامی را ارتشی مکتبی و عقیدتی دانست و تأکید کرد: اگر بیداری نیروهای امنیتی و نظامی ما نباشد دشمن تمام این ناآرامی‌های پیرامون ایران را در داخل خاک این کشور درست می‌کند و اینکه ما با وجود تمام این درگیری‌ها همچنان امنیت خود را حفظ کرده‌ایم ناشی از برکت نهضت عاشورا است.

 

امنیت حاکم در کشور ناشی از نهضت عاشورا است
ارشد عقیدتی سیاسی ارتش در خراسان گفت: امروز همزمان با مذاکرات ایران با غرب وهابیان حاکم در عربستان با صهیونیست‌ها دست خباثت داده‌اند و وهابیان همان‌هایی هستند که گفته‌اند اگر بتوانیم مقبره مبارک حضرت زینب (س) را خراب می‌کنیم.


حجت الاسلام مقدسیان با تاکید بر ارزش امنیت و حفظ آن در جمهوری اسلامی ایران افزود: فکر نکنید امنیتی که امروز در جمهوری اسلامی وجود دارد چیز کمی است چون نظیر این امنیت در سطح منطقه وجود ندارد، این امنیت مدیون امام عصر (عج) و شهدایی است که هشت سال قهرمانانه در برابر نیروهای بعثی ایستادگی کردند.


ارشد عقیدتی سیاسی ارتش در خراسان گفت: نهضت اسلامی مردم ایران با الگو گرفتن از قیام حضرت سید الشهدا (ع) و رهبری امام خمینی (ره) درسال 1342 آغاز شد و با همراهی و حضور گسترده مردم در سال 1357 با سرنگون ساختن رژیم ستم شاهی به پیروزی رسید.

 

وی افزود: رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی نیز با تاسی از نهضت امام حسین (ع) مردانه در برابر دشمنان متجاوز بعثی که از طرف استکبار جهانی حمایت می شدند، ایستاده و افتخارات بسیار آفریدند.

 

وهابیان از صهیونیست‌ها بدتر هستند
حجت الاسلام مقدسیان  در ادامه تجلی خباثت دشمنان امام حسین(ع) را با پستی وهابیان حاکم در عربستان برابر دانست و تصریح کرد: امروز مقام معظم رهبری هشدار می‌دهند که آگاه باشید که وهابیان از صهیونیست‌ها بدتر هستند.
 

ارشد عقیدتی سیاسی ارتش در خراسان با بیان اینکه وهابیون کنونی از نسل همان دشمنانی هستند که در محرم سال 61 هجری قمری آب را بر روی حضرت امام حسین (ع) و یارانشان بستند، افزود: آنان امروز جنایات بسیار علیه مسلمانان و شیعیان انجام داده، قبر حجربن عدی از یاران حضرت امام علی (ع) را در سوریه تخریب کردند و در صدد منفجر کردن بمب شیمیایی در حرم مطهر حضرت امام موسی ابن جعفر (ع) بودند.

 

 

پایان پیام/
 

کد خبر 312319

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha