رسانه ها بازوی مردم و پرورش دهندگان افکار عمومی جامعه هستند

خبرگزاری شبستان:استاندار یزد از رسانه ها به عنوان رهبران و پرورش دهندگان افکار عمومی جامعه و بازوی مردم در جهت کمک به دولت یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید‌محمد میرمحمدی استاندار یزد شب گذشته در نخستین نشست هم اندیشی خود با اصحاب رسانه یزد در سالن جلسات استانداری از رسانه ها به عنوان رهبران و پرورش دهندگان افکار عمومی جامعه یاد کرد و افزود:رسانه ها به عنوان بازوان مردم هستند و مردم باید با کمک رسانه ها به عنوان بازوان قوی دولت در امور مختلف به بهترین نحو عمل نمایند.


وی با اشاره به رسالت سنگین رسانه ها گفت:رسانه ها باید در درون خود منافع ملی و مردمی را مد نظر داشته باشند و با بکار گرفتن خبرها و تحلیل های مناسب باعث افزایش استقبال مردم از روزنامه ها و مطبوعات محلی و کشوری شوند.


میرمحمدی با بیان اینکه رسانه باید در راستای اطلاع رسانی به اقشار مختلف مردم فعالیت نماید، تصریح کرد: منافع و اهداف ملی باید در قالب چهارچوب‌های ملی به همراه تجزیه و تحلیل‌هایی که سبب باز شدن ذهن‌ها می‌شود در فعالیت‌ها مد نظر قرار گیرد و به این وسیله میزان گرایش مردم به اخبار را بالا ببریم.


وی بر لزوم بیان انتقاد توسط رسانه های استان تاکید کرد و گفت: اگر انتقادی سازنده صورت گیرد، در ارتباط با مشکلات بحث می‌شود و برای رفع این مشکلات، جواب و روش عقلانی و اخلاقی بدست می‌آوریم.


میرمحمدی با تاکید بر اینکه انتقاد حتی اگر خصمانه هم باشد باز هم سود‌مند است، و سبب سازندگی می‌شود، بیان کرد: از پیام مردم در انتخابات برداشت محدود و جناحی نباید صورت گیرد، این پیام مربوط به یک قشر خاصی از جامعه نیست بلکه مربوط به همه مردم است و باید به آن توجه شود.


استاندار یزد افزود: اصحاب رسانه باید توجه داشته باشند اخباری را منتشر کنند که موجب تحول در جامعه و ایجاد انگیزه در جوانان برای علم آموزی و خلاقیت بیشتر باشد.


وی عدم خرید و مطالعه روزنامه را بزرگترین مشکل مطبوعات استان یزد دانست و اظهار داشت: باید با همفکری و همدلی در جهت رفع مسائل و مشکلات پیش روی مطبوعات برنامه ریزی کنیم.


میرمحمدی با بیان اینکه برای توسعه یزد 5 رویکرد اصلی را مد نظر قرار داده ایم، تصریح کرد: در کنار مسئله آب که مهمترین چالش و مسئله استان یزد است، دومین رویکرد استان را با وجود معادن بسیار زیاد، توجه به صنعت و معدن با توجه به همه شرایط زیست محیطی دانست.


وی سومین رویکرد خود را توجه به فناوری و پژوهش در استان یزد دانست و افزود: با توجه به پتانسیل علمی و نیروی انسانی که در یزد وجود دارد باید به این مقوله نیز توجه شود.
 

استاندار یزد چهارمین رویکرد استانداری یزد را با توجه به وجود بیابان های خشک یزد توجه ویژه به بحث بیابان زدایی دانست.


وی گردشگری را پنجمین و آخرین رویکرد استانداری دانست و افزود: استان های یزد، شیراز و اصفهان با توجه به پتانسیل گردشگری خود می توانند به عنوان مثلث گردشگری با یکدیگر در تعامل باشند تا بتوانند جهانیان را با هویت تاریخی ما ایرانیان آشنا و آن ها را شیفته فرهنگ ایرانی کنند.


میر محمدی در پاسخ به اینکه چرا مدیران ادارات دیر انتخاب می‌شوند، گفت: تغییرات با تاخیر صورت نمی‌گیرد بلکه با تدبیر انجام می‌شود، تغییر بدون تدبیر عجولانه و سبب برخورد به مشکل می‌شود.


این مقام مسول ادامه داد: پیام مردم در انتخابات تغییرات اتوبوسی و حزبی نیست بلکه تغییر بر اساس شایستگی، بردباری، شجاعت، استعداد، خلاقیت و ویژگی های فردی هر شخص است و اینکه یک مدیر با خود 10 مدیر دیگر را نیز به سرکار بیاورد درست نیست.


پایان پیام/

کد خبر 312416

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha