تجمع بزرگ عاشورائیان و اقامه نماز ظهر عاشورا در اراک

خبرگزاری شبستان:مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از تجمع بزرگ عاشورائیان و اقامه نماز ظهر عاشورا در میدان سرداران شهر اراک خبر داد.

حجت الاسلام صفر قربانپور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سید و سالار شهیدان گفت: ترویج فرهنگ و منش حسینی و اقامه عزای امام حسین(ع) در جامعه و در بین جوانان ضروری است.


وی با اشاره به اهداف قیام امام حسین(ع) افزود: سید و سالار شهیدان برای احیای امت جدش حضرت محمد مصطفی (ص) و اقامه نماز قیام کرد که تجمع بزرگ عاشورائیان و اقامه نماز ظهر عاشورا نمایان گر حرکت در مسیر ان امام همام است.
 

این مقام مسئول با اشاره به ثبت بیش از 650 هیئت مذهبی در شهر اراک گفت: از هیئات مذهبی برای تجمع بزرگ عاشورائیان در میدان سرداران اراک دعوت شده که این هیئات با حرکت از مساجد و تکایای خود در قالب دستجات عزاداری به سمت مصلای اراک حرکت می کنند.


حجت الاسلام قربانپور ادامه داد: برگزاری تجمع شب عاشورا نیز از دیگر برنامه ها است که با حضور گسترده مردم و مسئولان در مصلای بیت المقدس شهر اراک برگزار می شود.


وی اظهار کرد: عاشورا قیامی بزرگ و ماندگار در تاریخ است که درس بزرگ آزادگی، صبر و استقامت و ولایتمداری را به انسان ها نشان می دهد.
 

پایان پیام/

کد خبر 312620

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha