نهضت عاشورا برای همیشه در تاریخ زنده است

خبرگزاری شبستان: یک کارشناس علوم دینی و مذهبی گفت: نهضت عاشورا به خاطر رنگ و بوی الهی داشتن برای همیشه در تاریخ زنده و جاودانه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام رضا جعفری، از کارشناسان علوم دینی و مذهبی امروز(21 آبان) در مراسم عزاداری دانشجویان دانشگاه پیام نور بندر آستارا با بیان اینکه امام حسین(ع) راه و هدف خود را از روی عقل و منطق انتخاب می کرد، افزود: امام حسین(ع) از محل مکه زمینه های فکری قیام را فراهم کرد و با کشته شدن در راه خدا و ارزش های اسلامی نهضت اش را که اصلاح جامعه از بدی ها و منکرات بود برای همیشه در طول تاریخ ماندگار کرد.


وی افزود: قیام حضرت علی بن حسین(ع) برای دین اسلام و رضای خدا بود و نه رسیدن به مقام و حکومت که ما نیز باید اینگونه باشیم و آخرت را به دنیا ترجیح دهیم.


حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) مبلغ دین اسلام و حافظ ارزش های اسلامی بودند، خاطر نشان کرد: با رضایت و خواست خدا امام حسین(ع) در روز عاشورا به شهادت رسید تا نام و یاد اش برای همیشه در طول تاریخ به نیکویی و شجاعت یاد شود.


این کارشناس علوم دینی و مذهبی درس های عاشورا را سراسر درس سعادت و خوشبختی و کلید برون رفت از مشکلات کنونی جوامع اسلامی دانست و اظهار کرد: نباید از درس های واقعه عاشورا به راحتی غافل شویم بلکه اهداف قیام امام حسین(ع) را شناخته و در راستای آن قدم برداریم.


حجت الاسلام جعفری در پایان با اشاره به اینکه به واقعه خونین کربلا فقط از دید عاطفی و احساسی نگاه شده است، گفت: با تعقل و تفکر باید به اتفاقات و حوادث واقعه عاشورا نگریست چرا که در فلسفه واقعه کربلا چیزی نهفته است که کلید سعادت و پیشرفت جامعه بشری است.


شایان ذکر است، مداحی مداحان اهل بیت(ع) در سوگ فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی پایان بخش این آیین معنوی بود.

 

پایان پیام/ 

کد خبر 312706

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha