اپرای عاشورا همزمان با ایام اربعین در شیراز به روی صحنه می رود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی فارس، گفت: نمایش اپرای عروسکی عاشورا از 27 آذر تا دوم دی ماه در ساعت 18 به کارگردانی بهروز غریب پور در مجموعه فرهنگی هنری حافظ شیراز بر روی صحنه می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، احمدهمتی بوشهری، مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی فارس امروز (21آبان) با اشاره به اجرای تئاتر عروسکی "اپرای عاشورا" تصریح کرد: هدف این گونه فعالیت های هنری تعمیق حماسه عظیم عاشورا است و در درجه بعدی ایجاد این ذهنیت که با نمایش عروسکی هم می‌توان نمایش ‌های فاخری تولید کرد.

 

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی فارس با اشاره به اینکه نمایش اپرای عروسکی عاشورا از 27 آذر تا دوم دی ماه در ساعت 18 به کارگردانی بهروز غریب پور در مجموعه فرهنگی هنری حافظ شیراز برروی صحنه می رود، ادامه داد: اپرای عاشورابا هدف آشنایی بیشتر با نمایش‌ های فاخر مذهبی انتخاب شد تا هنرمندان شهرادب و فرهنگ و هنر با دیدن این نمایش به تجربیات خود در حوزه تئاتر مذهبی عروسکی بیفزایند.

 

وی تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد تا پس از دیدن نمایش، با حضور در پشت صحنه تئاتر، طی یک کارگاه و یا نشستی به بحث و تبادل نظر با کارگردان این نمایش، استاد بهروز غریب‌پور پرداخته تا به تشریح چگونگی شکل ‌گیری "اپرای عاشورا" و ساخت و آماده‌سازی این نمایش و نیز برخی نکات رمزآلود اجرای آن، از قبیل نورپردازی خاص و دکورهای مینیاتوری آن، پرداخته شود.

 

همتی بوشهری، با اشاره به اینکه گروه نمایش اپرای عروسکی عاشورا در تدارک سفر به دبی برای اجرای "اپرای حافظ" است، گفت: پس از بازگشت از این سفر، اجرای این اپرا به شیراز می آید.

 

این مقام مسئول در خصوص این اپرا تصریح کرد: تولیدات گروه تئاتر عروسکی عروسکی عاشورا و به طور مشخص اپرای عاشورا به صورت پلی بک اجرا می شوند و به همین دلیل یک کارگردان رادیویی آن را کارگردانی می کند که در همین راستا 80 تا 90 درصد اتفاقات ثابت می مانند و با توجه به اتفاقات ثابت، تغییراتی در اجرای صحنه ای اتفاق می افتد.

 

وی ادامه داد: در سفر لهستان برای اپرای حافظ از تصاویر میانی استفاده شده است که در اجرای شیراز نیز، اپرای عاشورا از تصاویر میانی استفاده می شود که تصاویر میانی در واقع ادامه صحنه است یعنی بین 2 تصویر ارتباط برقرار می کند.


پایان پیام/

کد خبر 312750

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha