امربه معروف و نهی از منکر عملی؛ مهمترین پیام قیام امام حسین(ع) است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت بیرجند گفت: برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید کار فرهنگی در کنار کار عملی باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام سیدمحمد باقر عبادی امروز (24 آبان) در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با بیان اینکه یکی از ارکان مهم هرجامعه حکومت و حاکمان آن جامعه هستند، اظهار داشت: در اسلام توجه ویژه ای به تشکیل حکومت اسلامی و قیام علیه حاکمان فاسق شده است.


وی ادامه داد: امام حسین (ع) نیز با تاسی از این حکم الهی قیام خود را با مبارزه علیه حاکم فاسد و تشکیل حکومت اسلامی در جامعه به منظور اجرای عدالت و احکام اسلامی برپا کرد.


امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه در زمان یزید، بسیاری از محرمات مانند شرب خمر به صورت معمول و گسترده در سطح جامعه انجام می شد، تصریح کرد: یکی از دلایل حاکم شدن یزید برجامعه اسلامی ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود.


حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید کار فرهنگی در کنار کار عملی باشد، تصریح کرد: قیام عملی امام حسین (ع) علیه یزید با وجود ارشادات و نصیحت های فراوان حضرت مهر تاییدی براین ادعا است.


وی از مناسبت های هفته به روز تجلیل از اسرا، مفقودان و آزادگان اشاره کرد و افزود: اسرا با وجود تحمل سختی ها و مشقت های زیاد نشان دادند که بر حفظ اصول ثابت قدم هستند و باید این سیره در جامعه ما الگو قرار گیرد.


خطیب نماز جمعه بیرجند همچنین به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی اشاره و تصریح کرد: با توجه به اهمیت فرهنگ کتاب و تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه، مسئولان ذیربط باید بیش از پیش در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تلاش کنند.


حجت الاسلام عبادی از آغاز هفته بسیج به عنوان یکی از مناسبت های مهم هفته آینده یاد کرد و بیان داشت: بسیج به عنوان ابتکار امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی ایران توانسته انقلاب را در برابر بسیاری از تهاجمات دشمنان بیمه کند.


وی با بیان اینکه بسیج در بسیاری از عرصه های سیاسی، اجتماعی و نظامی به پیشرفت های چشمگیری دست یافته است، خاطرنشان کرد: با این وجود با توجه به اهمیت سبک زندگی اسلامی در جامعه به عنوان یک کار فرهنگی تلاش و حضور بیش از پیش این نهاد مهم در نهادینه کردن آن در جامعه احساس می شود.


نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی همچنین گریزی به نشست هیئت مذاکره کننده ایرانی با گروه 1+5 زد و خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس با تبعیت از مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده ایرانی حمایت تمام و کمال را دارند.


وی با اشاره به اینکه شاید آمریکا قابل مذاکره باشد، خاطرنشان کرد: اما آمریکایی ها نشان دادند هیچ وقت قابل اعتماد نیستند، چراکه مشکل آمریکا با ایران صرف مسئله هسته ای نیست، بلکه آنها با اسلام و عزت ملت ایران دشمنی دارند.


پایان پیام/

کد خبر 312948

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha