اعطای نخستین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی

خبرگزاری شبستان: دبیر علمی دومین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی با اعلام ارسال ۵۰۸ مقاله به دبیرخانه این کنگره گفت: همزمان با آیین پایانی این کنگره نخستین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی اعطا می‌شود.

عطاالله رفیعی آتانی، دبیر علمی دومین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی در گفتگو با خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان گفت: بیش از 508 مقاله و چکیده مقاله در این دوره به دبیرخانه کنگره ارسال شد که از این میان 416 مقاله به چشم می خورد.
وی اظهار کرد: همچنین 25 مقاله از کشورهای خارجی نیز به این دبیرخانه دومین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی ارسال شد که تعداد پنج مقاله از کشورهای پاکستان، عمان، آلمان، اندونزی و کانادا فردا در کنگره ارائه می شود.
دبیر علمی دومین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی عنوان کرد: این کنگره با سه نشست هم اندیشی از امروز یکشنبه 26 آبان ماه آغاز به کار می کند.
وی ادامه داد: نخستین نشست ساعت 18 عصر امروز با حضور میهمانانی از کشورهای اروپایی، آمریکایی و اسلامی همچون مالزی، بنگلادش و پاکستان برگزار شده و تا ساعت 21 ادامه دارد.
رفیعی آتانی افزود: نشست بعدی و در واقع برنامه اصلی و افتتاحیه کنگره ساعت 8 صبح فردا دوشنبه 27 آبان ماه با حضور علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی و اندیشمندان، چهره های علمی، اساتید حوزه های علمیه و دانشگاه ها و دانشجویان در سالن همایش های بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.
وی تصریح کرد: در این نشست 9 کمیسیون تخصصی رشته های مختلف علوم انسانی از جمله اقتصاد، روان شناسی، فلسفه و روش شناسی علوم انسانی، علوم سیاسی، جامعه شناسی، تعلیم و تربیت، هنر و معماری، حقوق و مدیریت به صورت هم عرض با نگاه اسلامی کردن علوم انسانی فعالیت کرده و به ارائه مقالات خود می پردازند.
دبیر علمی دومین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی عنوان کرد: پیش بینی شده در این 9 کمیسیون تخصصی بیش از 80 مقاله از سوی اندیشمندان ارائه شود.
وی خاطرنشان کرد: سومین نشست هم اندیشی و در واقع اختتامیه کنگره ساعت 14 عصر روز سه شنبه، 28 آبان ماه در شهر مقدس قم با حضور آیت الله جوادی آملی برگزار شده و در این مراسم نخستین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی توسط این عالم گرانقدر به سه تن از نامزدهای دریافت جایزه از داخل و خارج کشور اهدا می شود.
پایان پیام/

 

کد خبر 313626

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha