امام حسین (ع) اسوه حسنه و الگوی جهانیان است

خبرگزاری شبستان: کارشناس مذهبی در استان اردبیل گفت: امام حسین (ع) در تواضع و فروتنى، اسوه حسنه و الگویی برای جهانیان است.

حجت الاسلام ولی نظرپور، کارشناس مذهبی در استان اردبیل به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: حسین بن على علیه السلام همچون جد و پدر بزرگوارش در تواضع و فروتنى اسوه حسنه و الگویی براى جهانیان می باشند چنان که در تفسیر عیاشى مذکور است: حسین علیه السلام بر جمـعـى از مـساکین بگـذشت که عـباى خـود را بر روى زمـین گـستـرده و مـشغـول خـوردن نان خشکى بودند، حضرت را دعوت به نشستن و خوردن غذاى خود کردند امـام حسین بلافـاصله دعـوت آنان را اجابت نمـوده و مشغول خوردن نان خشک آنان شد و فرمود: ان الله لا یحب المستکبرین.


وی با اشاره به عزت نفس امام حسین علیه السلام اشاره کرد و افزود: یکى از خـصوصیات و امتیازات بارز حسین بن على علیه السلام که او را از همه مجاهدان تـاریخ بشریت ممتاز ساخته، اباء از ضیم است تا آنجا که ملقب به (اءتى الضیم ) گـشتـه و این لقـب از مـشهورتـرین القـاب است بلکه حسین ابن علی (ع) مثل اعلاى این عنوان و مصداق بارز آن به حساب آمده است.

 

حجت الاسلام نظرپور عنوان کرد: مـورخ مـشهور یعقوبى حسین علیه السلام را به (شدیدالعزه ) توصیف کرده ، و ابن ابى الحدید می گوید: حسین سید اهل اباء است که حمیت و غیرت را به مردم جهان آموخت و فرمود: کشته شدن با شمشیر، زندگى است لیکن زندگى با ذلت مرگ است.

 

وی ادامه داد: یکى از شعراى سرشناس (عبدالغربن نباته سعدى ) درباره امام حسین (ع) می گوید:((حسین (ع) کسى است که مرگ با عزت را حیات و زندگى ذلت بار را مرگ می داند. )) چنانکه مصعب بن زبیرهم درباره ایشان می گوید: حسین ابن علی (ع)شخصیتی بودند که مرگ با شرافت را بر زندگى ذلت بار ترجیح دادند، لذا؛ مـردان بزرگى به همراه او از آل هاشم در کربلا بودندو در برابر ظلم، مقاومتى بخرج دادند که براى بزرگان تاریخ سنت و الگو شدند.

 

به گفته حجت الاسلام ولی نظرپور، سخنان امام حسین علیه السلام در روز عاشورا؛ عالی ترین و برترین بیان در مورد حفظ حیثیت و عزت نفس می باشد.

 

کارشناس مذهبی در استان اردبیل خاطرنشان کرد: این عـزت نفـس امام حسین (ع) است که نگذاشت ،تسلیم مردمى پست و فرومایه همچون ابن زیاد دست نشانده بنى امیه شود تا هر گونه بى احترامى را درباره ایشان انجام دهند؛ چون کوه در برابر سپاه کوفه ایستادند و بدون هیچ دغدغه و هراسى از گرگان بنى امیه، درس زندگى با عزت را به جهانیان آموختند.

 


پایان پیام /

کد خبر 313820

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha