یادواره شهدای استان قم برگزار می‌شود

خبرگزاری شبستان: فرمانده سپاه استان قم از برگزاری یادواره شهید زین الدین، سرداران و 6 هزار شهید استان قم در جوار بارگاه نورانی کریمه اهل بیت(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، سردار مهدی مهدوی‌نژاد یکشنبه شب (26 آبان) در دیدار با آیت‌الله مصباح‌یزدی گفت: 26 آبان سالروز فتح سوسنگرد است که امام راحل روز قبل از آزاد سازی در آن سال طی فرمان تاریخی فرمودند که سوسنگرد تا فردا باید آزاد شود.
 

وی افزود: در آن زمان مدیریت عالی آیت‌الله خامنه‌ای که نماینده امام راحل در شورای عالی دفاع بودند و نیز تلاش رزمندگان، شکست حصر سوسنگرد را در پی داشت.
 

فرمانده سپاه استان قم بیان داشت: این یک حرکت آفندی در جنگ بود که ادامه دهنده دیگر حرکت‌هایی از این دست توسط نیروهای ایرانی بود.


سردار مهدوی‌نژاد با اشاره به مدیریت ضعیف بنی‌صدر گفت: بنی صدر در آن زمان با مدیریت بسیار ساده انگاری و با سهل‌انگاری خود موجب شد تا بخش‌های مختلفی از ایران از دست رفته و نیروهای ما در محاصره باشند.
 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری یادواره شهید زین‌الدین، سرداران و 6 هزار شهید استان قم گفت: سالروز شهادت این شهید والا مقام به عنوان روز شهید و شهادت در قم نامگذاری شده است که هر ساله مراسم بزرگداشت در قم برگزار می‌شود.
 

فرمانده سپاه استان قم عنوان داشت: برگزاری مراسم یادواره شهدا از سال 73 در قم در حال برگزاری است که امسال نیز برگزار شده و این یادواره روز دوشنبه (27 آبان ماه) بعد از نماز مغرب و عشا در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار خواهد شد.


سردار مهدوی‌نژاد تصریح کرد: قم به عنوان نخستین استانی بود که یادواره شهدا را پایه ریزی کرد و به برکت این حرکت امروز شاهد برپایی یادواره‌ها و کنگره‌های عظیم هستیم.
 

وی با بیان اینکه طبق تعبیر مقام معظم رهبری قم سرآمد است گفت: 11 هزار جانباز در این استان حضور دارند همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، این شهیدان و جانبازان نه برای قم بلکه برای تمام کشور الگو و ستاره‌ای درخشان هستند.
 

فرمانده سپاه استان قم با اشاره به برگزاری یادواره‌های مختلف در قم گفت: هر ساله بیش از هزار یادواره بومی، قشری و روستایی ویژه گرامیداشت یاد و نام شهدا در قم برگزار می‌شود که امسال برای نخستین بار دو یادواره صنفی هم برگزار شد.
 

سردار مهدوی‌نژاد عنوان داشت: باید همگان بکوشیم تا فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت در جامعه روز به روز گسترش یابد و در دهه چهارم از حیات طیبه انقلاب اسلامی باید الگوهایی نامدار و برجسته را به نسل‌های امروز و آتی بشناسانیم.
پایان پیام/

کد خبر 313861

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha