32 هزار نفر در قزوین بی سواد هستند

خبرگزاری شبستان: معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: تعداد بی سوادان در استان قزوین 43 هزار نفر بود که 11 هزار نفر طی دو سال گذشته آموزش دیدند و در حال حاضر 32 هزار نفر بی سواد هستند.

صادق شاه حسینی در گفتگو با خبرنگار شبستان بیان کرد: با توجه به ارزیابی های به عمل آمده، قزوین جزو شش استان برتر از نظر تحقق باسوادی هستیم و در واقع قزوین جزو شش استان نخست به لحاظ درصد باسوادان است.
 

وی ادامه داد: بر اساس سرشماری صورت گرفته در سال 91، تعداد بی سوادان در استان قزوین 43 هزار نفر است که 11 هزار نفر طی دو سال گذشته آموزش دیدند و در حال حاضر 32 هزار نفر بی سواد در استان داریم.
 

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: البته به نظر می رسد که تعداد بی سوادان کمتر از این عدد باشد زیرا با توجه به اطلاعات اسمی که داشتیم، به این افراد مراجعه کردیم و برخی به دلایلی خود را بی سواد معرفی کرده بودند که با پالایشی که در حال انجام است بخشی از این افراد را از این حوزه خارج می کنیم و افرادی که واجد شرایط بی سوادی باشند را آموزش می دهیم.
 

وی با اشاره به لزوم مشارکت دستگاه های اجرایی در رفع بی سوادی در جامعه عنوان کرد: در حال حاضر بی سوادی به جایی رسیده که نیاز است از ظرفیت دستگاه های اجرایی دولتی و غیردولتی مشمول ماده پنج قانون خدمات مدیریت کشوری استفاده کنیم.
 

شاه حسینی تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیئت دولت دستگاه ها موظف هستند تا ظرفیت خود را در راستای کمک به سوادآموزی به کار گیرند تا فرمان رهبر تحقق یابد، از این رو نیاز است از دستگاه های اجرایی استفاده بیشتری شود و دستگاه ها به صورت جدی و عملی در تحقق باسوادی مشارکت داشته باشند.
 

وی اعلام کرد: این انتظار وجود دارد که دستگاه های اجرایی در دو بخش تشویق ها و الزامات در حد اختیارات استانی همکاری لازم را داشته باشند و این موضوع از طریق استانداری نیز به صورت جدی پیگیری می شود و همچنین ارزیابی هایی نیز از طریق معاونت راهبردی ریاست جمهوری در خصوص مشارکت دستگاه ها با سوادآموزی صورت می گیرد.
 

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: در یک جامعه پیشرفته سوادآموزی مورد توجه است و همه ما باید در راستای ارتقای سطح سواد در جامعه و رفع بی سوادی تلاش کنیم زیرا ثمره و نتایج این موضوع نصیب آحاد جامعه می شود.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 313940

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha