جایزه 100 میلیونی به روستاهای دارای مردم باسواد

خبرگزاری شبستان: معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان قزوین از اختصاص 100 میلیون ریال اعتبار عمرانی به روستاهایی که 100 درصد باسوادی در آنها تحقق یابد، خبر داد.

صادق شاه حسینی در گفتگو با خبرنگار شبستان بیان کرد: جامعه هدف سوادآموزی افراد 10 تا 49 سال هستند و از همین رو نیز در راستای شناسایی بی سوادان در این رده سنی و تحقق باسوادی در این قشر تلاش می شود.
 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از بی سوادان در روستاها ساکن هستند از این رو لازم است تا نسبت به شناسایی و باسواد کردن این افراد اقدام شود که در این راستا نیز فعالیت ها و اقداماتی صورت گرفته است.
 

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: با توجه به تفاهمی که با مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین داشته ایم، مقرر شد تا تشویق هایی برای بخشداران و دهیاران به دلیل مشارکت جدی در راستای تحقق باسوادی داشته باشیم که این امر تحقق یافته و در این خصوص برنامه ای در دستور کار قرار گرفته است.
 

وی تصریح کرد: در این راستا از سوی مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین بخشنامه ای به کل فرمانداران، بخشداران و دهیاران ارسال شده است که بر این اساس هر روستایی که باسوادی در آن در گروه سنی 10 تا 49 سال به صورت 100 درصد تحقق یابد، 10 میلیون تومان اعتبارات عمرانی اضافه بر اعتبارات عمرانی آن روستا در اختیار دهیار قرار می گیرد و دهیاران و بخشداران به طرق مختلف تشویق می شوند.
 

شاه حسینی خاطر نشان کرد: اینگونه اقدامات تشویقی موجب می شود تا همکاری بیشتری را در راستای تحقق باسوادی در سطح جامعه داشته باشیم و به تحقق 100 درصدی باسوادی در روستاهای استان هرچه بیشتر نزدیک شویم.
 

وی یادآور شد: البته دستگاه های اجرایی استان نیز موظف هستند تا ظرفیت خود را در راستای کمک به سوادآموزی به کار گیرند و این موضوع از طریق استانداری نیز به صورت جدی پیگیری می شود و مقرر است بر اساس مأموریت و ظرفیت در راستای باسوادی قدم بردارند.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 321906

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha